پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 43 تاریخ : 1390/03/04-00:00:00
,17,
با هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت ها برخورد می شود

معاون وزیر بازرگانی،

با هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت ها برخورد می شود

معاون وزیر بازرگانی در باره ساماندهی قیمت‌ها در کشور تصریح کرد: با هرگونه افزایش خودسرانه و غیرمنطقی قیمت‌ها برخورد می‌کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری بانک و صنعت ، محمدحسن نکویی‌مهر افزود: تولیدکنندگانی که به دلیل افزایش قیمت نهاده های تولید خواستار افزایش قیمت هستند ، درخواست خود را به سازمان حمایت ارائه دهند و ما نیز پس از بررسی کارشناسی درخواست‌ها، در صورت منطقی بودن دلایل با افزایش منطقی قیمت ها موافقت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه اعتقاد به تثبیت قیمت‌ها وجود ندارد، گفت: زمانی که قیمت مواد اولیه به دلیل افزایش قیمت های جهانی رشد کند، فرآیند تولید برای واحد تولیدکننده غیر اقتصادی خواهد بود.

وی اضافه کرد: اما با تخلف قیمتی و گروه هایی که بخواهند از فضای ایجاد شده سوء استفاده کنند، برخورد خواهیم کرد.

نکویی مهر با تاکید بر ادامه بازرسی و نظارت ها بر عملکرد واحدهای تولیدی و بازار خاطرنشان کرد: پس از آغاز طرح ویژه نظارتی که از اردیبهشت آغاز شد، تاکنون حدود 500 هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند که براساس آن 40 هزار پرونده تخلف تشکیل شده است.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه ادغام یکی از ضرورت های اقتصاد کشور در جهت توسعه تجارت و تولید پایدار است، تصریح کرد: انتظار می‌رود که به دنبال ادغام وزارت بازرگانی و صنایع، انسجام گسترده‌ای در سیاست های تولیدی و تجاری کشور حاصل شود.

وی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر انحلال سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در قالب طرح ادغام، اظهار داشت : در خصوص وظایف سازمان حمایت در قالب بحث ادغام مباحث مختلفی مطرح شده اما به طور قطع بحث انحلال این سازمان مطرح نیست و مبنی بر تقویت جایگاه فعلی این حوزه مورد بررسی است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران