پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 406 تاریخ : 1390/03/28-00:00:00
,8,
شرایط بیمه هنرمندان مناسب نیست

شرایط بیمه هنرمندان مناسب نیست

تهران - شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعنت: دبیر جمعیت صنفی هنرمندان آبادان گفت: شرایطی که برای هنرمندان به منظور استفاده از بیمه هنرمندان در نظر گرفته شده است به هیچ عنوان مناسب نیست.

 

احمد امیری گفت: دولت از چهار سال گذشته طرحی تحت عنوان بیمه هنرمندان را در کشور بنیان گذاشت که براساس آن هنرمندان با هزینه‌ای کم‌تر از مبلغ متعارف معادل 25 هزار تومان بیمه می‌شوند که متاسفانه با دسته‌بندی هنرمندان همراه بود .
وی افزود: از شرایط بهره‌مندی از این نوع بیمه که با استقبال خوب هنرمندان همراه بود، دسته‌بندی کردن هنرمندان و لزوم دریافت لوح تقدیر جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف است.
او یادآور شد: مگر ما چند نفر هنرمند جشنواره شرکت کرده و لوح تقدیر دریافت کرده داریم در نهایت می‌توان گفت هزار نفر. یعنی شخصی که فعالیت هنری داشته ولی در هیچ جشنواره و یا مسابقه هنری شرکت نکرده است هنرمند محسوب نمی‌شود.
امیری تصریح کرد: شرایط طرح بیمه هنرمندان از ابتدا به درستی برای هنرمندان شفاف‌سازی نشده بود. جمعیت صنفی هنرمندان آبادان به عنوان نخستین سازمان فرهنگی‌-‌صنفی هنرمندان استان خوزستان اعتراض و نگرانی خود را نسبت به این مساله اعلام می‌دارد و خواهان اصلاح هر چه سریع‌تر شرایط این نوع بیمه برای هنرمندان است.
دبیر جمعیت صنفی هنرمندان آبادان توضیح داد: معرفی هنرمندان و تایید صلاحیت آن‌ها تنها از طرف انجمن هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا حوزه هنری کافی بوده و دسته‌بندی آن‌ها اصلاً کار درستی نیست. هنرمندان پیشکسوتی وجود دارند که سالیان سال عمر خود را مثلاً در کار تئاتر کودکان صرف کرده و در هیچ جشنواره‌ و یا مسابقه هنری شرکت نکرده‌اند یعنی این‌ها هنرمند نیستند؟
وی اظهار داشت: در چند سال گذشته نامه نگاری‌های متعددی به مجلس، نمایندگان و سایر ارگان‌های مرتبط برای رسیدگی به این موضوع و اصلاح شرایط آن داده‌ام که متاسفانه تاکنون راه به جایی نبرده است. جمعیت صنفی هنرمندان خواهان رسیدگی مسؤولان استان به این مساله است.
او تاکید کرد: اکثر هنرمندان استان به دلیل شرایط سخت این نوع بیمه، هم‌چنان بیمه نشده و به این وضعیت معترض هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران