پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264490 تاریخ : 1395/10/25-11:53:01
,10029,
40 هزار تخت روانپزشکی کم داریم

40 هزار تخت روانپزشکی کم داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 40 هزار تخت روانپزشکی در کشور مورد نیاز است، گفت: اکنون هشت هزار تخت روانپزشکی با بیش از صد سال قدمت در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه در آیین افتتاح همزمان یک هزار تخت روانپزشکی در کشور در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امروز سلامت روان به معنای نبود اختلال روانی نیست بلکه به مجموعه‌ای از توانمندی‌های انسان اطلاق می شود. 

وی با بیان این که هم اکنون بیش از 450 میلیون نفر در جهان مشکلات روانی دارند توضیح داد: 10 درصد افراد جهان افسرده هستند و در کشور ایران شیوع اختلال افسردگی 12.6 درصد و اختلالات اضطرابی 15 درصد است. 
قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر این که در بسیاری از کشورها بیماران روانی مظلوم هستند و کمتر مورد توجه واقع شده‌اند تصریح کرد: در کشور ما به دلایل مختلف از جمله زندگی ماشینی و زندگی‌های نوین امروزی ، بخش عمده مشکلات روان مربوط به مشکلات خانوادگی است به نحوی که بیش از 25 درصد از ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه 2میلیون و 500 هزار نفر در کشور از مشکل اعتیاد رنج می‌برند افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور 10 درصد است که این می تواند سلامت روانی جامعه را نشانه بگیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین جنگ تحمیلی نیز مشکلات زیادی از نظر اعصاب و روان در کشور ایجاد کرده است. 
وی تاکید کرد: حمایت از سوی خانواده‌ها و دستگاه‌های مسئول برای بیماران این حوزه محدود است و یا دستگاه‌های مربوطه تقریبا کم توان هستند برای همین لازم است نگاه ما به مسایل اجتماعی متفاوت باشد. 
هاشمی گفت: توجه به مادیات، برتری طلبی، قدرت طلبی، بدگمانی و بدبینی از جمله عوامل و صفات مذمومی هستند که می توانند زمینه بروز بیماری های اعصاب و روان را ایجاد کنند. 
وی با بیان این که امروزه در کنار همه افراد مشهور در جهان یک روانشناس و روانپزشک وجود دارد افزود: متاسفانه بیماری‌های اعصاب و روان در کشور ما به خوبی شناخته شده نیستند. 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، جمعه شب وارد اهواز شد و امروز به صورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس یک هزار تخت روانپزشکی را در سراسر کشور افتتاح کرد. 
وی طبق برنامه پس از افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان در اهواز در نشست خبری با خبرنگاران حاضر می شود. 
افتتاح بیمارستان شماره 2 شهید بقایی در اهواز نیز از برنامه های وزیر بهداشت بود که افتتاح آن به دهه فجر موکول شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران