پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304826 تاریخ : 1396/07/02-15:10:16
,14,12,
4 پله صعود ما بین 136 کشور جهان بعد از برجام درصنعت گردشگری

گزارش

4 پله صعود ما بین 136 کشور جهان بعد از برجام درصنعت گردشگری

نشست خبری روز جهانی گردشگری و تشریح طرح شهر گردشگر امروز یکشنبه 2 مهر 96 با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، روح‌الله مهدی‌نژاد رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی و مدیران این معاونت در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، محب خدایی در این جلسه افزود: ما شاهد رشد صنعت گردشگری در کشورمان هستیم چه بسا که آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که ما بین 136 کشور جهان در حوزه گردشگری هستیم و بعد از برجام 4 پله صعود داشتیم.

طبق تأکید ریاست‌جمهوری باید از 5 میلیون گردشگر فعلی به 20 میلیون گردشگر دست پیدا کنیم، اما سوال اینجاست که برای دست‌یابی به این هدف چه باید بکنیم؟ 

محب خدایی عنوان کرد: هر توریست که وارد کشور میشود معادل 1200 تا 1375 دلار عرضه آوری دارد.

این در حالی است که اگر درآمد هر بشکه نفت را 40 دلار درنظر بگیریم، ارزآوری هر گردشگر معادل 30 بشکه نفت است.وی عنوان کرد: یکی از مزیتهای صنعت گردشگری ارز آوری عادلانه آن است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:ما 40 برنامه برای توسعه گردشگری کشور به ‌عنوان استراتژی دوره گذار داریم و اجرایی میشود.وی افزود: استان های ما ذخایر ارزشمند حوزه گردشگری هستند و در حکم ذخایر نفتی برای ما خواهند بود و باید از آنها بهره برداری شود.

محب خدایی عنوان کرد: در کشور ما بهترین زمان برای ظرفیت‌سنجی عید نوروز است، در این زمان می‌توانیم زیرساخت‌ها را ارزیابی و بررسی کنیم و برنامه‌های خود را برای جذب گردشگر خارجی تدوین کنیم.

محب خدایی اضافه کرد: صنعت گردشگری صادرات بدون انتقال دارایی و ارزآوری را به‌دنبال دارد، مزیت صنعت گردشگری این است که به‌عنوان کاتالیزور برای صادرات کالایی که فکر نمی‌کردیم می‌توانیم صادر کنیم، زمینه صادرات فراهم می‌کند.


موضوع شهر گردشگر دو وجه را با هم متمایز می‌کند
محب خدایی گفت: موضوع شهر گردشگر دو وجه را با هم متمایز می‌کند، خیلی از شهرهای ما بر پاسخگویی به نیازها و کارها تمرکز دارند و برنامه‌ها با محوریت نیازها و ضرورت‌های شهری انجام می‌شود، صنعت گردشگری یک صنعت مولد و کاتالیزور در سایر حوزه‌هاست و مدیریت شهری باید در برنامه‌ریزی‌ها به دو جامعه گردشگر و جامعه ساکن توجه کند، 16/6درصد از جمعیت جهان گردشگر هستند و اگر استانی که شهرش 2میلیون جمعیت دارد بخواهد شهر گردشگر باشد، باید برای یک‌میلیارد و 200‌میلیون گردشگر به اضافه جمعیت خودش برنامه‌ریزی داشته باشد.

معاون گردشگری ادامه داد: برنامه‌ریزی در حوزه فرودگاه، بازار، بیمارستان و... در شهر گردشگر با آنچه در شهر ایده‌آل وجود دارد، متفاوت است، در شهرهایی که توسعه گردشگری را به‌عنوان محور و برنامه اصلی خود انتخاب کرده‌اند، حتی صداوسیما هم در تمام برنامه‌های خود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری را مورد توجه قرار می‌دهند.

 معاون گردشگری همچنین در توضیح برنامه‌های روز جهانی گردشگری گفت: سخنرانی مسئولان کشوری، اجرای برنامه‌های آیینی مرتبط با ماه محرم و برگزاری نمایشگاه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و به‌عنوان دو پارامتر اصلی توسعه صنعت گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران