پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445446 تاریخ : 1397/10/19-13:17:03
,10028,10029,
4 میلیون بیمار هر سال در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند

عضو انجمن مراقبت های ویژه ایران:

4 میلیون بیمار هر سال در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند

عضو انجمن بخش مراقبت های ویژه گفت: سالانه چهارمیلیون بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانهای خصوصی و دولتی کشور بستری می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عطا محمودپور روز چهارشنبه در ششمین همایش بین المللی مراقبت های ویژه که در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است اظهار داشت: بسیاری از بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند دچار ترومای مغزی و اندامی ناشی از تصادفات هستند.

وی گفت: اکنون پنج تا 6 هزار تخت در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانهای کشور وجود دارد که باید افزایش یابد.
محمود پور افزود: مهمترین اقدام تشخیص و درمان برای بیماران مراقبت های ویژه احیای آنها است که این مساله در این همایش با پزشکان حاضر تبادل نظر می شود.
وی تصریح کرد: روش های سلول درمانی، تصفیه خون بیماران بستری شده از دیگر موضوعاتی است که در این کنگره به آن پرداخته خواهد شد.

7200 تخت فعال مراقبت های ویژه 

علی سواد کوهی، رئیس انجمن بخش مراقبت های ویژه ایران نیز در این همایش گفت: 400 بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانهای دولتی و خصوصی وجود دارد که در مجموع در این بخش ها 7200 تخت فعال دارد.
علی سوادکوهی ضریب اشغال تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستانهای دولتی را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از تخت ها در بیمارستانهای خصوصی خالی است و این مساله به دلیل فقدان حمایت و پوشش بیمه ای جامع و مشکلات طرح تحول سلامت است.
علی سوادکوهی افزود: طرح تحول سلامت در ابتدا پول خوبی را به بیمارستان ها تزریق کرد و شرایط به خوبی پیشرفت می رفت ولی به دلیل اینکه این طرح بدون تامین بودجه به جلو رفت، به چاه بزرگی در نظام سلامت کشور تبدیل شد.
وی گفت: در حال حاضر سیستم بهداشت کشور ورشکسته شده و جوابگو نیست و استعفای وزیر بهداشت سابق هم برای همین مساله بود و امید است سرپرست جدید وزارت بهداشت بتواند اقدام شایسته ای برای بیماران و سیستم بهداشت و درمان کشور انجام دهد.
به گفته سوادکوهی بخش مراقبت های ویژه اهمیت بسیاری دارد و قلب یک بیمارستان است. هم اکنون بیماران کلیوی، مغزی، روماتولوژی و سرطانی از جمله بیماران بستری در این بخش ها هستند.

بیش از 60 درصد امکانات بخش های مراقبت های ویژه مستهلک است

بابک عمرانی راد، دبیر علمی ششمین همایش مراقبت های ویژه ایران نیز در این همایش بزرگترین چالشی را که بخش مراقبت های ویژه با آن مواجه است کمبود امکانات جدید و مستهلک بودن امکانات قدیمی برشمرد.
وی افزود: بیش از 60 درصد امکانات بخش مراقبت های ویژه مستهلک است و نیاز به امکانات جدید دارد.
عمرانی راد اظهار داشت: در شهرهای بزرگ همه بیمارستانها به بخش مراقبت های ویژه مجهز هستند اما در شهرهای کوچک این بخش ها را کمتر داریم یا اصلا نداریم. دولت در تلاش است این بخش در همه بیمارستانهای شهرها ایجاد کند.
وی تعداد پزشکان فوق تخصص مراقبت های ویژه را در کشور 150 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد عهده دار مسئولیت بخش مراقبت های ویژه هستند و از همکاران پزشک ریه، داخلی، اعصاب، بیهوشی نیز در برخی از این بخش استفاده می شود.
راد ضریب اشغال تخت های مراقبت ویژه را در بیمارستانهای کشور حدود 90 درصد برشمرد و افزود: در این زمینه کمبود تخت احساس می شود.
ششمین همایش بین المللی مراقبت های ویژه امروز و فردا در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 432
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران