پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464973 تاریخ : 1398/02/30-16:00:33
,5,22,
4 طرح بزرگ توسعه منابع آب و خاک در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود

با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو؛

4 طرح بزرگ توسعه منابع آب و خاک در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود

چهار طرح بزرگ توسعه منابع آب و خاک استان آذربایجان‌غربی فردا (سه‌شنبه) با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، با عزم جدی دولت تدبیر و امید از سال 1393 اجرای طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در 12 استان مرزی کشور در قالب 61 طرح و 120 پروژه با هزینه‌کردی بالغ بر 270 هزار میلیارد ریال، سرعت یافت که درحال حاضر تعداد زیادی از این طرح‌ها در استان‌های مرزی کشور آماده بهره‌برداری هستند و در این مرحله طرح‌ها‌ی توسعه منابع آب و خاک استان آذربایجان‌غربی با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

طرح توسعه بهره‌برداری از رودخانه ارس در محدوده آذربایجان غربی (کرم آباد)، طرح سد سیلوه و شبکه‌های آبیاری و زهکشی و همچنین طرح سد و نیروگاه سردشت و طرح غازان از جمله پروژه‌های است که توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
سد مخزنی کرم‌آباد، شامل یک سد خارج از بستر است که با حدود 21 کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ، به میزان 19 هزار و 250 هکتار از شبکه‌های آبیاری مدرن را آبیاری خواهد کرد که در این مرحله هشت هزار و 400 هکتار از این اراضی آماده بهره‌برداری است.
ساختمان سد و نیروگاه سردشت نیز شامل یک سد خاکی با هسته رسی است که سالانه علاوه بر استحصال 421 گیگاوات ساعت انرژی پاک برق‌آبی، آب شرب شهرهای سردشت و ربط را نیز تأمین خواهد کرد.
ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی سیلوه هم با هدف تأمین آب مورد نیاز برای 12 هزار و 960 هکتار از اراضی اطراف شهرستان پیرانشهر و مسیر کانال جَلدیان احداث شده است که در حال حاضر چهار هزار هکتار شبکه آبیاری درجه یک و دو به بهره‌برداری خواهد رسید.
ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی غازان نیز شامل سد انحرافی بویلاپوش با قابلیت تنظیم 51 میلیون مترمکعب آب نابهنگام رودخانه قطورچای و تأمین و توسعه آب بهنگام برای 6500 هکتار اراضی کشاورزی احداث شده که در این مرحله سه هزار و 300 هکتار از آب آن بهره‌مند خواهند شد.
در این مرحله 16 هزار هکتار از اراضی منطقه به زیر کشت می‌رود و در صورت تکمیل این طرح‌ها، 46 هزار و 500 هکتار شبکه آبیاری مدرن در این مناطق ایجاد و از محل تولید نیروی برق‌آبی، سرجمع 450 گیگاوات ساعت در سال انرژی برق تولید خواهد شد.
تاکنون در این پروژه‌ها 36 هزار میلیارد ریال هزینه شده و در این مرحله بخش‌هایی از این طرح‌ها با هزینه کرد 22 هزار میلیارد ریال افتتاح یا آبگیری می‌شوند که با کمک این پروژه‌ها، آب شرب برای بیش از 400 هزار نفر تامین شده و 11 هزار و 700 نفر به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران