پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3959 تاریخ : 1390/11/24-00:00:00
,20,
مدیران اداری، اجرایی از سال آینده در اتاق شیشیه ای

مدیر کل بازرسی گیلان خبر داد،

مدیران اداری، اجرایی از سال آینده در اتاق شیشیه ای

مدیر کل بازرسی گیلان از ایجاد اتاق شیشه‌ای برای مدیران اداری و اجرایی توسط سازمان بازرسی خبر داد و گفت: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان از سال 91 باید در اتاق شیشه‌ای

سید حمید حسینی صبح امروز در جلسه شورای قضایی بازرسی استان،  با تبریک و گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در دنیا غیر قابل انکار است و قدرت تأثیرگذاری نظام اسلامی نسبت به سهم جمعیتی و سرزمینی بسیار بالاست و طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر اینگونه نبود این همه تقابل و موضع‌گیری وجود نداشت.

وی، دستگاه قضایی را مظهر عدالت دانست و تصریح کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه باید قانونمند و قانونمدار باشند.

این مسئول، با بیان اینکه مجاهدت در سال جهاد اقتصادی برای خدمت به مردم ضروری است، افزود: باید در راستای افزایش اقتدار و اعتماد عمومی تلاش کرد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی، سازمان بازرسی کل کشور را بازوی نظارتی رئیس قوه قضائیه دانست و با تبیین جایگاه آن، شعار این سازمان در سال 91 را ایجاد اتاق شیشه‌ای برای مدیران اداری و اجرایی کشور عنوان کرد.

حسینی بیان داشت: اتاق شیشه‌ای به معنای اینکه مدیران چنان شفاف عمل کنند که عملکرد آنان در معرض دید تمام کارکنان و عموم مردم قرار گیرد و زمانی که نظارت عمومی و همگانی صورت بگیرد آنگاه از لغزش‌های احتمالی مدیر و فساد اداری ومالی در دستگاه‌ها پیشگیری وجلوگیری می‌شود.

وی، برنامه‌های سال آینده بازرسی را عمدتا نظارتی نامید و خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی به دنبال پایش و ارزیابی میزان اجرای برنامه‌های تکلیفی هر یک از دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های توسعه پنج‌ساله، سند چشم‌انداز و مصوبات هیئت دولت در سفرهای استانی است.

*مطالبات معوقه 58 میلیارد تومانی شهرداری رشت

مدیرکل بازرسی گیلان در ادامه با ارائه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده در استان، به آسیب‌ها، مشکلات و تخلفات موجود در دستگاهای اجرایی استان اشاره کرد و ابراز داشت: بیشترین نارضایتی مردم و شکوائیه‌های واصله به اداره کل بازرسی در حوزه شهرداری‌ها است.

وی افزود: شهرداری رشت از محل جریمه‌های کمیسیون ماده 100 و اجاره CNG حدود 58 میلیارد تومان از اشخاص حقیقی وحقوقی مطالبات دارد در حالی که گفته می‌شود شهرداری برای عمران شهری با کمبود بودجه مواجه است و چگونه چنین موضوعاتی در شهرداری بدون پیگیرهای قانونی معطل مانده است.

حسینی ادامه داد: بنابراین به همین منظور گروه ویژه‌ای در اداره کل بازرسی برای بررسی دقیق موضوع و برخورد قانونی با عوامل سهل‌انگار شهرداری رشت شکل گرفته و مأمور بررسی این موضوعات است.

وی، به انعقاد قراردادهای خدمات و عمران شهری در شهرداری رشت با نزدیکان و خویشاوندان برخی از مسئولان شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و افزود: قرار شده بود توسط شهرداری و شورای شهر رشت 840 میلیارد تومان  با عنوان شهروند الکترونیک در شهر رشت هزینه شود و تفاهمنامه اولیه با یک موسسه تهرانی نیز فراهم شده بود که بازرسی استان بلافاصله پس از اطلاع از وقوع آن سریعا وارد عمل شده و نسبت به متوقف کردن عقد قرارداد اقدام کرد  تا بررسی‌های لازم صورت گیرد 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 404
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران