پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3946 تاریخ : 1390/11/20-00:00:00
,1,
کمترین و بیشترین میزان سود بانکی اعلام شد

جدول سود بانکی!

کمترین و بیشترین میزان سود بانکی اعلام شد

حداقل سود سپرده 16 و حداکثر سود 23 درصد تعیین شد و این شرایطی است که بعضی از بانکهای کشور این نرخ را رعایت نمی کنند.!

به گزارش بانک و صنعت،  با آنکه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی برای رعایت حداقل سود ‌١٧ درصد برای سپرده یک ساله و حداکثر سود ‌٢٠ درصد برای سپرده پنج ساله توافق کرده‌اند، اما برخی بانک‌ها این توافق را رعایت نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد بانک‌ها به فراخور موقعیت و وضعیت سوددهی خود، نرخ‌های متفاوتی برای سپرده‌ها اعمال کرده‌اند.

بانک پاسارگاد به عنوان یک بانک خصوصی سود سپرده دو ساله را ‌١٧.5 درصد، سود سپرده سه ساله ‌١٨.5 درصد و سود سپرده چهارساله ‌١٩ درصد تعیین کرده است. بانک ملت سود ‌١٨.5 درصد را برای سپرده دو ساله، سود ‌١٩ درصد برای سپرده سه ساله و سود ‌١٩.5 درصد را برای سپرده چهار ساله معین کرده است.

بانک صادرات ایران نیز که به جمع بانک‌های خصوصی پیوسته است به ترتیب سودهای ‌١٨، ‌١٩ و ‌١٩.5 درصد را برای سپرده‌ها دو تا چهار ساله اعلام کرده است. در بانک اقتصاد نوین نیز سودهای ‌١٩، ‌١٩ و ‌٢٠ درصد برای این سپرده‌ها مشخص است.

در بانک‌های دولتی نیز بانک سپه سود ‌١٨.5 درصد برای سپرده دو ساله، سود ‌١٩ درصد برای سپرده سه ساله و سود ‌١٩.5 درصد برای سپرده چهار ساله مشخص کرده است. در بانک کشاورزی اعداد ‌١٨، ‌١٩ و ‌١٩.5 درصد برای سودهای دو تا چهار ساله مشخص شده است.

در بانک تجارت نیز سود سپرده دو ساله ‌١٨.5 درصد، سود سپرده سه ساله ‌١٩ درصد و سود سپرده چهار ساله ‌١٩.5 درصد تعیین شده است.

در همه این بانکها حداقل و حداکثر سود سپرده مطابق توافق شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی رعایت می‌شود.

با این وجود در بانک رفاه کارگران برای سپرده دو ساله سود ‌١٧ درصد تعیین شده است، این درحالی است که براساس توافق بانک‌ها قرار بود حداقل نرخ سود برای سپرده یک ساله معادل این عدد باشد. این بانک به سپرده یک ساله خود کمتر از همه بانک‌ها معادل ‌١٦ درصد سود پرداخت می‌کند! همچنین سپرده سه ساله در این بانک ‌١٨ درصد و سپرده چهار ساله ‌١٩ درصد سود دارد.

برغم آنکه هفته گذشته و پیش از اعلام توافق بانک‌ها برای اعمال حداقل و حداکثر نرخ سود یکسان، یکی از بانک‌ها خصوصی سود بالاتری برای سپرده‌های خود در نظر گرفته بود و بعد از اعلام این توافق، ارقم اعلام شده را اصلاح کرد،‌ اما هم اکنون یکی دیگر از بانک‌های خصوصی، سود سپرده خود را باز هم خارج از توافق منتشر شده اعلام کرده است.

بر اساس آنچه در پایگاه اینترنتی‌ بانک گردشگری دیده می‌شود، سود سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی در این بانک ‌٥/١٧ درصد، سود سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه ‌٣ماهه ‌١٨درصد، سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه‌٦ ماهه ‌١٩ درصد، سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه‌٩ماهه ‌٢٠ درصد، سود سپرده های سرمایه گذاری یک ساله ‌٢١ درصد، سود سپرده های سرمایه گذاری دو ساله ‌٥/٢١ درصد، سود سپرده‌های سرمایه گذاری سه ساله ‌٢٢ درصد، سود سپرده های سرمایه گذاری چهار ساله ‌٥/٢٢ درصد و سود سپرده های سرمایه گذاری پنج ساله ‌٢٣ درصد اعلام شده است.

براساس مصوبه شورای پول واعتبار قرار بر این بود که نرخ سود بانکی به صورت رقابتی تعیین شود، اما با اعمال نظر وزیر اقتصاد و توافق شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی، حداقل و حداکثری برای سود سپرده‌ها تعیین و قرار شد همه بانک‌ها از آن تبعیت کند. همچنین رقابت بانک‌ها در تعیین نرخ سودهای میانی و نیز خدمات ارائه شده توسط آن‌ها به مردم لحاظ شد.

به هر روی شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود بار دیگر تاکید کرد که محدودیتی برای پرداخت سود سپرده بیش از ‌٢٠ درصد وجود ندارد و توافق بانک‌ها برای اعمال سود یکسان، قانون نیست که تخطی از آن جرم باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران