پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3929 تاریخ : 1390/11/19-00:00:00
,5,
ایران تحریم یکجانبه نفتی اروپا را بی پاسخ نمی گذارد

ایران تحریم یکجانبه نفتی اروپا را بی پاسخ نمی گذارد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : خبرگزاری ریانووستی در گزارشی با اشاره به عزم کشورمان برای پاسخ دادن به تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا از آمادگی تهران برای توقف صادرات نفت به اروپا خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، در مطلب خبری ریانووستی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده از سوی مجلس شورای اسلامی کشورمان برای تصویب قانونی در زمینه جلوگیری از صادرات نفت به برخی از کشورهای اروپایی آمده است: این اقدام پاسخی به تلاش اعضای اتحادیه اروپایی برای اعمال تحریم های یکجانبه نفتی علیه تهران است.

گزارش خبرگزاری روسی حاکی است که ایران پیش از این نیز تدابیر دیگری مانند بستن احتمالی تنگه هرمز در صورت تحریم یکجانبه نفتی این کشور از سوی اتحادیه اروپایی را پیش بینی کرده است.
عصر ایران نوشت:
کره جنوبی اعلام کرد عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده است تا افزایش عرضه نفت خام به این کشور را بررسی کند. به گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد در صورت درخواست سئول برای جایگزینی واردات نفت از ایران، عربستان سعودی ارائه پشتیبانی و از جمله افزایش صادرات نفت خام به کره جنوبی را "به طور جدی بررسی" می کند.
این موضوع در ملاقات علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی و لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی در ریاض مطرح شد. رئیس جمهور کره جنوبی هم اکنون در حال سفر به سه کشور عربستان، قطر و امارات است. یکی از مهمترین موضوعات این سفر، تلاش برای یافتن منابع نفت خام برای کشورش است.
کره جنوبی یکی از مشتریان مهم نفت خام ایران و عربستان سعودی است. کره جنوبی پیش از این در پذیرش تحریم های یکجانبه آمریکا، شعبه بانک ملت در سئول را تعطیل کرده بود.آمریکا به شدت برای کاهش و توقف واردات نفت ایران توسط کره جنوبی تلاش می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران