پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3922 تاریخ : 1390/11/18-00:00:00
,1,
ایجاد اشتغال با منابع بانک مهر ایران

ایجاد اشتغال با منابع بانک مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت:‌ با ادغام این بانک و صندوق مهر امام رضا از سال آینده ، پرداخت تسهیلات در بخش اشتغال خرد و انفرادی متمرکز خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت، غلامرضا مصطفی پور امروز در نشست خبری با اشاره به دستور رئیس جمهور حدود 3 ماه پیش برای ادغام صندوق مهر امام رضا  و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در لایحه بودجه نیز بانک قرض‌الحسنه به عنوان عامل صندوق دیده شده است تا بتواند سیاست‌ها و برنامه‌های صندوق را  اجرا کند.
وی افزود :‌ بر این اساس،  شعب و دفاتر صندوق و بانک با یکدیگر ادغام  و پیش‌بینی می‌شود که تعداد شعب ادغام شده بانک به 450 شعبه برسد.
وی از ایجاد 110 هزار اشتغال از منابع صندوق مهر امام رضا در سال 90 خبر داد و سرانه پرداخت تسهیلات این میزان اشتغالزایی را 10 میلیون تومان برآورد کرد .
وی  افزود: همچنین میزان اشتغالزایی ایجاد شده در صندوق مهر امام رضا(ع) از سال 85 تا کنون بیش از 450 هزار شغل بوده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه کرد: هم اکنون 20 هزار تقاضا برای دریافت تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال از صندوق مهر امام رضا دریافت شده است که قرار است تامین مالی شود و از ابتدای بهمن امسال بر همین اساس به بیش از 5 هزار تقاضا پاسخ داده شده است.
وی با اشاره به طرح میزان گفت :‌ قرار است در این طرح دو میلیون کارگر از دریافت کارت میزان بهره مند شوند که در مرحله اول و تا پایان سال واگذاری 100 هزار کارت در دستور کار قرار دارد.
وی افزود : بر این اساس گروه‌های مختلف کارگری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص می کند از جمله کارگران  معدن زغال سنگ کرمان با اولویت این کارت ها را دریافت خواهند کرد. 
وی گفت: منابع قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از 10 هزار میلیارد ریال عبور کرده است و 700 هزار نفر در این بانک سپرده گذاری‌ کرده‌اند، که  400 هزار پرونده تسهیلات با 9 هزار میلیارد ریال شکل گرفته است.
مصطفی پور این بانک را  بدون مطالبات معوق، سررسید گذشته و مشکوک الوصول دانست و  افزود: مطالبات معوق نسبت به کل تسهیلات پرداختی این بانک کمتر از نیم درصد است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه تعداد چک‌های برگشتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نسبت چک‌های صادر شده از کمترین درصد در بین سایر بانک‌ها برخوردار است گفت: این بانک دو میلیون تومان تسهیلات برای رفع نیازهای ضروری، 5 میلیون تومان برای اشتغالزایی انفرادی و 10 میلیون توان برای اشتغالزایی گروهی پرداخت می‌کند.
مصطفی پور گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای افراد نیازمند تا 500 هزار تومان با یک بررسی اجمالی بدون معطلی وام را پرداخت می‌کند.
وی افزود: رشد منابع قرض‌الحسنه این 
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران