پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3909 تاریخ : 1390/11/17-00:00:00
,11,
بعداز تهرانیها گرانترین اجاره را البرزی ها پرداخت می کنند

مسکن ، سال ۹۰ در چه شرایطی است؟

بعداز تهرانیها گرانترین اجاره را البرزی ها پرداخت می کنند

تهران - خبر گزاری بانک وصنعت : مسکن - بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط کشوری اجاره بهای یک واحد مسکونی 100 متری در پایان سال 89 به 335 هزار تومان رسیده است.

 به گزارش بانک و صنعت، تازه ترین گزارش قیمت مسکن، زمین و اجاره بهای واحد های مسکونی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، به بررسی وضعیت این قیمت ها در نیمه دوم سال 89 پرداخته است.
از بعد اجاره بها متوسط اجاره بهای یک واحد مسکونی 100 متری در کشور به حدود 335 هزار تومان رسیده است و این رقم 5 هزار تومان بیش از حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای سال 90 است، دربین استانهای کشور بالاترین اجاره بها مربوط به استان تهران است، متوسط اجاره بهای هر واحد مسکونی 100 متری در استان تهران در دوره یاد شده مععادل 720 هزار تومان بوده است یعنی چیزی بیش از دو برابر متوسط کشوری.
بعد از استان تهران بالاترین اجاره مربوط به استان البرز و هرمزگان است که ماهانه حدود 364 هزار تومان به ثبت رسیده است. پایین ترین میزان متوسط اجاره نیز در ابتدای سال 90 در استان ایلام با ماهیانه 105 هزار تومان به ثبت رسیده است.
البته در معاملات ثبت شده در نیمه دوم سال 89 بالاترین اجاره ذکر شده در قراردادها در شهر تهران بوده که معادل 38.6 هزار تومان برای هر متر مربع در یک ماه بوده است که معادل 3.86 میلیون تومان برای یک آپارتمان 100 متری در یک ماه است و البته با همین حساب ارزان ترین اجاره ثبت شده در دوره مورد بررسی مربوط به استان همدان بوده با رقمی معادل 15.5 هزار تومان برای یک واحد 100 متری.
اما در این گزارش متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در ابتدای سال 90 معادل 1.7 میلیون تومان به ثبت رسیده که گرانترین قیمت به ثبت رسیده در معاملات نیمه دوم سال 89 در شهر تهران هر متر واحد مسکونی حدود 7.9 میلیون تومان ثبت شده و البته ارزان ترین معامله به ثبت رسیده در کشور مربوط به استان کرمان با قیمتی معادل 95 هزار تومان برای یک متر واحد مسکونی بوده است.
بر اساس بررسی های مرکز آمار ایران پایین ترین متوسط قیمت زمین مسکونی مربوط به استان بوشهر بوده که قیمت هر متر مربع آن معادل 56 هزار تومان به ثبت رسیده و رکورد دار قیمت در این بخش هم استان تهران است که متوسط قیمت هر متر زمین مسکونی در آغاز سال 90 معادل هر متر مربع 1.3 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

 


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران