پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3904 تاریخ : 1390/11/17-00:00:00
,5,
عرضه 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت نفتی از امروز

عرضه 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت نفتی از امروز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مرحله سوم انتشار اوراق مشارکت نفتی و عرضه 500 میلیارد تومان اوراق جدید از امروز خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت،  مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: اجازه انتشار اوراق مشارکت تا روز پنج شنبه (20 بهمن) به وزارت نفت داده شده است که در صورت فروش اوراق مرحله سوم، دوباره مجوز انتشار خواهیم گرفت.
احمد قلعه بانی تصریح کرد : با استقبال گسترده مردم ، هزار و 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت میدان گازی پارس جنوبی با سود 20 درصدی در مدت دو روز (15 و 16 بهمن امسال) به فروش رسید که با درخواست وزارت نفت و موافقت بانک مرکزی از امروز 500 میلیارد تومان دیگر از این اوراق در شعب منتخب بانک های تجارت و ملت منتشر می شود.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی محدودیتی برای فروش اوراق مشارکت ندارد، افزود: در صورت فروش این اوراق و ادامه استقبال مردم، مبلغ انتشار اوراق مشارکت ریالی پارس جنوبی دوباره افزایش می یابد.
معاون وزیر نفت از موافقت بانک مرکزی برای محاسبه سود اوراق مشارکت گذشته با نرخ 20 درصد خبر داد و افزود: با پیگیری وزارت نفت و مذاکره های انجام شده با بانک مرکزی، مقرر شد افرادی که اوراق مشارکت ریالی نفت را در گذشته با سود 16 تا 17 درصد خریداری کرده اند، اوراق آنها نیز از 15 بهمن امسال بر اساس نرخ بسته جدید افزایش یابد و به 20 درصد برسد و این افراد نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
این اوراق چهار ساله، بی نام، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانک عامل است.
نرخ سود علی الحساب این اوراق 20 درصد، نرخ بازخرید آنها پیش از سررسید نهایی در سال اول 18 درصد و سال دوم به بعد 19.5 درصد، همچنین نرخ موثر این اوراق 27 درصد در نظرگرفته شده است.
امسال در مرحله نخست انتشار اوراق مشارکت پارس جنوبی، پنج هزار میلیارد ریال از سوی شرکت نفت و گاز پارس به عاملیت بانک تجارت منتشر و با توجه به نرخ سود سالانه 17 درصد و نرخ بازخرید پایین این اوراق، تنها 20 درصد این میزان فروخته شد.
در نتیجه تصمیم دولت برای جذاب شدن پول ملی، بانک مرکزی سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور را 5 بهمن امسال ابلاغ کرد که بر اساس آن نرخ سود اوراق مشارکت به 20 درصد و نرخ سود تسهیلات بانکی تا 15 درصد افزایش یافت.
مرحله دوم اوراق مشارکت پارس جنوبی از صبح روز شنبه (15 بهمن) در شعب منتخب بانک های تجارت و ملت با سود علی احساب سالانه 20 درصد آغاز شد و قرار بود در مدت 6 روز کاری به فروش برسد که با استقبال مردم این اوراق در مدت دو روز به فروش رسید.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران