پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3885 تاریخ : 1390/11/16-00:00:00
,11,
افتتاح 5 مدرسه در گیلان

رئیس مجمع خیرین مدرسه سازبه مناسبت دهه فجر خبر داد:

افتتاح 5 مدرسه در گیلان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان اعلام کرد» : در ایام الله مبارک دهه فجر پنج واحد آموزشی در استان افتتاح و عملیات یک مدرسه آغازخواهد شد.

محمدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نشریه واکنش افزود: از این واحدهای آموزشی ، 2 مدرسه در منطقه شرق گیلان و 3 مدرسه در غرب استان احداث شده است.  در شرق گیلان یک مدرسه توسط خیر بزرگوار، آقای بهنام جو در سیاهکل و دیگری در لاهیجان توسط آقای پاکدامن ساخته شده است.  این مدرسه بسیار زیبا ، مدرن و صد درصد توسط خیر بنا شده است. 3 مدرسه  درغرب گیلان هم شامل دو مدرسه در فومن یکی توسط آقای تهرانی و دیگری به وسیله اقای دکتر عباسی  ساخته شده است و مدرسه دیگری به نام شهید حاج آقا حسن قدرتی به تازگی در منطقه کوهستانی مثلاکوه تالش افتتاح شد.

وی تصریح کرد: اقای کیانی فر خیر بزرگوار دیگری است که تاکنون 14 مدرسه ساخته است که 2 مدرسه در استان گیلان" یکی در لشت نشا و دیگری در فومن " که انشاالله کلنگ سومین مدرسه دهه فجر امسال به زمین خواهد شد. وی در خصوص کمکهای خیرین مقیم خارج از کشور نیز ابراز کرد: ما در خارج از کشور خیرین بزرگواری داریم که تعهد کرده اند 50 مدرسه برای ما بسازند و منشا این خیرین هم یک سازمان جهانی است ، اما چون مرجع این حرکت حقوقی است ، کارها باید  به روال قانونی خودش  طی شود و به لحاظ مشکلاتی که دشمنان برای ایجاد کرده اند ، مانند تحریم ها ، در سیستم بانکی ایران محدودیت هایی ایجاد شده است.

وی هم چنین در باره حضور خیرین خارج از کشور در مراسم افتتاحیه گفت: ما از آمریکا، اروپا و کانادا خیرانی داریم که مایل هستند در این مراسم ها شرکت کنند ، مانند پروفسور رضا که در اوتاوا بسر می برند، لیکن به علت شرایط جوی و وضعیت سنی این خیرین امکان آمدن ندارند، اگر چه دلشان اینجاست.

وی افزود: در مراسم  افتتاح 5 مدرسه استان در ایام الله فجر دکتر رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ، دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و دیگر خیرین بزرگواری که در تهران هستند و ما برای همه آنها ارزش و اهمیت یکسان قائلیم ، شرکت خواهند داشت.

در استان نیز استاندار گیلان به همراه مسوولان و مدیران اجرایی حضور خواهند داشت. وی گفت: " مدرسه یاوران"  برای ما خیرینی هستند  که حتی 10 هزار تومان یا یک دستگاه یارانه هدیه کرده اند ، و آن ها یاوران مدرسه هستند و امید داریم که افراد بتوانند دیگر خیرین را در سراسر استان به ما معرفی کنند.

وی تصریح کرد: ایران ما کشوری استثنایی با ملتی خاص است و  تنها کشوری است که اعبتارات مدرسه در آن از اعتبارات آموزش و پرورش بیشتر است و این مساله در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

 

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر خیری از کانادا داریم که حاضر به کمک 60 میلیارد تومانی است ، این در شرایطی است که این خیر تاکنون نیز 26 مدرسه ساخته است که یک نمونه آن مدرسه ای بسیار زیبا برای نابینایان است. وی در پایان افزود:  باید بتوانیم از طریق شما رسانه ، ائمه جمعه و جماعات اطلاع رسانی کرده و زمینه مدرسه سازی توسط خیرین را توسعه دهیم.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران