پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3880 تاریخ : 1390/11/15-00:00:00
,5,
به هیچ کشوری باج نمی دهیم

وزیر نفت ایران:

به هیچ کشوری باج نمی دهیم

وزیر نفت گفت: به هیچ کشوری باج نمی دهیم و از خواسته های برحق خود کوتاه نمی آییم.

به گزارش بانک و صنعت، در ادامه نشست خبری وزیر نفت در پاسخ به این سوال که کشورهای انگلستان و فرانسه با صراحت زیادی تحریم نفتی ایران را تبلیغ و آن را پیگیری می کنند، آیا قطع صادرات نفت ایران این دو کشور را در بر می گیرد؟ گفت: صادرات نفت ما به انگلستان و فرانسه بسیار کم است و تحریم آنها تأثیری ندارد.
قاسمی تاکید کرد: یک قدم از خواسته های به حق خود در برابر آمریکا عقب نمی نشینیم.
وزیر نفت در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار مبنی بر اینکه اگر ایران صادرات نفت ایران را به برخی کشورهای اروپایی قطع کند مدت آن چه قدر است گفت : قطعاً زمان آن کوتاه نخواهد بود.
خبرنگار خبرگزاری چین هم پرسید: آیا تسویه حساب نفتی ایران با کشورهایی مانند روسیه، هند و چین در آینده ای نزدیک با چه نوع ارزی است؟
وزیر نفت پاسخ داد: به روسیه نفتی صادر نمی کنیم و کشور چین دوست ماست و به ان نفت می فروشیم.
قاسمی تاکید کرد : مراودات نفتی ما با یورو و دلار است و اینکه بخواهیم با پول ملی کشورها نفت بفروشیم فکر نمی کنم محدودیتی داشته باشیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر همین خبرنگار که آیا تحریم ها مشکلی ایجاد نکرده است؟ گفت: مشکل خاصی نداریم.
قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه آیا برخی کشورها مانند ژاپن، هند، چین و کره جنوبی تحت تاثیر غربی ها قرار می گیرند و واردات نفت را از کشورمان کاهش می دهند گفت : مراوده اقتصادی زیادی با این کشورها داریم و کالاهای زیادی را از چین و کره  وارد می کنیم و این موضوع دو طرفه است.
قاسمی تاکید کرد : فکر نمی کنیم این کشورها تحت تأثیر اروپا قرار گیرند و حتماً به دنبال روش های گوناگونی هستیم که اگر برخی کشورها تحت تأثیر اروپا قرار گیرند با مشکل مواجه نشویم.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران