پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3876 تاریخ : 1390/11/15-00:00:00
,17,
چگونه شماره اقتصادی دریافت کنیم؟

چگونه شماره اقتصادی دریافت کنیم؟

خبر گزاری بانک وصنعت : سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از امروز خبر داد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در اجرای سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران، توسعه خدمات الکترونیکی و در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی و گمرک نوین به منظور تشویق و توسعه خوداظهاری بر پایه احترام و اعتماد متقابل با استفاده از تجارب حاصله در نظر دارند نسبت به ثبت نام الکترونیکی مودیان و تخصیص شماره اقتصادی به منظور بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی نوین اقدام کنند.

در اولین مرحله از این برنامه ثبت نام الکترونیکی اشخاص حقوقی صورت خواهد پذیرفت.

در این اطلاعیه از کلیه اشخاص حقوقی (اعم از شرکت‌ها، موسسات و ...) دعوت شده است از امرروز (شنبه 15 بهمن 90) به نشانی WWW.TAX.GOV.IR مراجعه و پس از انجام مراحل پیش ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور دریافت و در نهایت مراحل ثبت نام خود را کامل کنند.

راهنمای کار با این سیستم در پایگاه ثبت نام به نشانی فوق و همچنین در سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی WWW.INTAMEDIA.IR و گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی WWW.IRICA.GOV.IR قرار داده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی جدید در این مرحله برای کلیه مودیان اجباری است، زیرا شماره اقتصادی جدید جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی، گمرکی و اقتصادی کشور خواهد شد. مودیانی که مراحل ثبت نام الکترونیکی خود را کامل کنند از مزایای تسهیلات خدمات الکترونیکی نظیر دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضای الکترونیکی در فرایندهای مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم کاملا الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی (بدون نیاز به مراجعه حضوری یا پست کردن اظهارنامه) برخوردار خواهند شد.

بر اساس این اطلاعیه طبق برنامه‌ریزی انجام شده کلیه فعالان اقتصادی که در تجارت خارجی یا گمرک جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند ( صاحبان کالا، حق‌العمل‌کاران گمرکی و ...) لازم است از این سیستم شماره اقتصادی دریافت کنند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 419
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران