پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3858 تاریخ : 1390/11/13-00:00:00
,17,
رشد 5 برابری بازار سرمایه در ایران

از سال 84 تاکنون

رشد 5 برابری بازار سرمایه در ایران

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: ارزش بورس و فرابورس هم اکنون به 156 هزار میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با سال 84 که حدود 32 هزار میلیارد تومان بود، رشد پنج برا

به گزارش بانک و صنعت، صالح آبادی گفت: حجم معاملات دربازار سرمایه مناسب است و در یک ماه اخیر شاخص بورس حدود 1000 واحد رشد کرده  است.
وی افزود: ریسک بازار سرمایه را می توان مدیریت کرد و نوسانات این بازار در مقایسه با بازارهای دیگر کمتر است.
وی گفت: در بورس به غیر از سهام، انواع و اقسام اوراق مشارکت وجود دارد و ریسک آن از سهام نیز کمتر است.

وی افزود: در بورس کشور ما حدود 4 و نیم میلیون سهامدار وجود دارد که بیشترین تعداد سهامدار در بین کشورهای منطقه است.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: شاخص های بازار بورس کشور در سال 2011 در مقایسه با شاخص های بورس های جهانی بالاترین بازدهی را داشته است.
صالح آبادی افزود: ما از نظر تنوع سرمایه یکی از بهترین بورس های دنیا هستیم و از این نظر در منطقه اول هستیم؛ از نظر نقدشوندگی نیز وضع خوبی داریم.
وی گفت: از نظر ارزش بازار در منطقه در جایگاه سوم هستیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته امیداوریم به رتبه اول دست یابیم.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار افزود: از نظر زیرساخت های بورس وضع بسیار خوبی داریم و تنوع ابزارها در بازار سرمایه بسیار مناسب است.

صالح آبادی گفت: فضای بازار سرمایه بعد از ابلاغ سیاست های اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری در سال 85 بسیار پر رونق شد.
مدیرعامل شرکت فرابورس نیز در مصاحبه با این برنامه گفت:‌ مردم می توانند سرمایه های اندک خود را در صندوق های سرمایه گذاری بکارگیرند زیرا  بازدهی این صندوقها در سال های اخیر بسیار مناسب بوده است.

قائمی افزود: مردم می توانند اوراق تسهیلات مسکن خود را در بازار فرا بورس عرضه کنند و افرادی که خواهان خرید مسکن هستند می توانند از این تسهیلات برای خرید مسکن استفاده کنند.
وی گفت: بازار سرمایه در کاهش هزینه تأمین مالی در مسکن بسیار مؤثر بوده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 438
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران