پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3855 تاریخ : 1390/11/12-00:00:00
,17,
ناکارآمدی نظارت باعث بروز فسادهای بزرگ اقتصادی می‌شود

فرهنگی: نظارت را باید در سیستم‌های اجرایی کشور کارآمد کرد

ناکارآمدی نظارت باعث بروز فسادهای بزرگ اقتصادی می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اصلاح ساختارهای مالی، نرم افزاری و اجرایی کشور، گفت: ناکارآمدی نظارت باعث بروز فسادهای برزگ اقتصادی همچون تخلف ۳هزار میلیارد تومانی است.

به گزارش بانک و صنعت:حمدحسین فرهنگی  درباره عملکرد قوه قضائیه در پیگیری پرونده فساد مالی ۳هزار میلیارد تومانی، گفت: دستگاه قضا دقت و سرعت را در رسیدگی به این پرونده توأم با هم رعایت کرد تا هیچ حقی از کسی پایمال نشود، بنابراین عملکرد آن مطلوب ارزیابی می‌شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزاری علنی پرونده تخلف ۳ هزار میلیارد تومانی را منوط به تشخیص قاضی خواند و افزود: تسریع در رسیدگی قضایی به این پرونده و اعلام احکام مته‌مان و بازگرداندن اموال به بیت المال از جمله کارهایی است که می‌تواند اعتماد عمومی را به نظام بانکی کشور بازسازی کند.
وی درباره چگونگی برخورد ریشه‌ای با فساد اداری و بانکی، افزود: بخشی از این مسئله مربوط به مدیریت‌ها است که موفق به شناسایی خلاء‌های قوانین و مقررات و سالم سازی ساختارهای اجرایی و مالی تحت مسئولیت خود نمی‌شوند، ضمن آنکه نظارت بر سیستم اداری و بانکی کشور نیز ناکارآمد است.
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس با یادآوری فقدان کار کار‌شناسی دقیق در سیستم اجرایی کشور، تصریح کرد: ‌ دستگاه‌های دولتی باید برای مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی گام عملی بردارد وگرنه قوه مقننه برای نظارت بر حسن اجرای امور نمی‌تواند کنار هم بانکی یا سازمان و اداره‌ای مراقب بگذارند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان نظارت مجلس بر اجرای قوانین را عالیه خواند و تأکید کرد: ‌ اصلاح ساختارهای مالی، نرم افزاری و اجرایی به گونه‌ای که در هر مرحله کار‌ها قابل رصد باشند جلوی بسیاری از تخلف گرفته می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس، یادآور شد: کارآمد کردن سیستم نظارتی موجب شناسایی افراد متخلف در لحظه و برخورد به موقع با آن‌ها می‌شود بنابراین برای پیشگیری از تکرار وقایعی همچون فساد ۳هزار میلیارد تومانی، نظارت را باید در سیستم‌های اجرایی کشور کارآمد کرد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۱۰ بهمن) در بیست و پنجمین نشست خبری خود درباره وضعیت پرونده تخلف ۳هزار میلیارد تومانی گفت: برای ۲۴ نفر از مته‌مان پرونده کیفرخواست صادر شد و از هفته گذشته تا کنون قاضی پرونده در حال مطالعه است. همچنین تا هفته آینده ۶ نفر دیگر به مته‌مان افزوده می‌شود. در این چهار هفته که اخباری منتشر نشده اموال بیشتری کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه مطمئن باشید دادگاه علنی برگزار می‌شود، افزود: اموال غیر کارخانجات توسط کار‌شناسان کار کار‌شناسی شده و چندین نفر هم در مسئولیتهای مختلف دستگیر شدند. هر چند مسئولان رده بالایی نیستند ولی از مسئولان اجرایی بودند که اعتراف به دریافت رشوه‌های میلیونی و میلیاردی کردند. امیدواریم اگر مشکل خاصی رخ ندهد و قاضی به نقص بزرگی برنخورد اواخر بهمن ماه اولین جلسه دادگاه برگزار می‌شود

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران