پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3839 تاریخ : 1390/11/11-00:00:00
,17,
دخالت دولت در اقتصاد بازار حداقلى است

وزیر صنعت، معدن و تجارت ،

دخالت دولت در اقتصاد بازار حداقلى است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: جامعه ما همواره همراه و همکار دولت بوده است و در زمان هدفمندی یارانه ها هم تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پای کار بوده اند و الان به نظر می رسد موضوعی خارج از اراده آن

مهدی غضنفری، به وجود عواملی خارج از بازار برای ایجاد اخلال در بازار ارز اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات عوامل بیرونی شرایط بازار را دچار اخلال می کند که باید قبل از این که فضا

 وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیریت بازار ارز از سوی دولت را عامل موثر در ساماندهی بازار  عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من دخالت دولت در بازار باید حداقلی باشد چرا که همه چیز را نباید در یک قالب مشخص و کلیشه تعریف کرد.

غضنفری ادامه داد: در حال حاضر ساز و کار بازار؛ رقابت و همچنین اعمال تخفیفات در ایام پر مصرف مانند شب عید است که این طرح ظرف این چند سال بسیار خوب جواب داده است.

وی افزود: گاهی اوقات تفاوت قیمت ها از شهری به شهری متفاوت است که این امری طبیعی است. به طور مثال شهری که تولیدکننده محصولات کشاورزی است در همان محل محصولات خود را ارزان تر عرضه می کند و  زمانی که در شهری دیگری عرضه می شود، هزینه حمل و نقل و سردخانه به آن افزوده خواهد شد.

مهدی غضنفری تصریح کرد: خوشبختانه با رفع برخی مشکلات در حوزه اقتصاد و مدیریت قیمت ارز، مشکل جدی در بازار و تفاوت و نوسانات قیمت وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: جامعه ما همواره همراه و همکار دولت بوده است و در زمان هدفمندی یارانه ها هم تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پای کار بوده اند و الان به نظر می رسد موضوعی خارج از اراده آنها در بازار اخلال ایجاد می کند.

غضنفری یادآور شد: نکته مهم این است که وضعیت ارز کشور فوق العاده مطلوب است اما عده ای ممکن است که در مسیر توزیع ارز اخلال ایجاد کرده باشند که با مدیریت خوب دولت این مشکل نیز حل می شود و گرنه جامعه تولید و توزیع واقعا در کنار دولت هستند و از آشفتگی بازار ناراحت می شوند و علاقه مند هستند که بازار نظم خوبی داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران