پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3826 تاریخ : 1390/11/10-00:00:00
,15,
   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدوارم که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ‌توسعه شبکه فیبر نوری کشور طی هشت سال آینده نهایی و کامل شود.

'رضا تقی پور' روز دوشنبه در همایش نوآوری و تحول در ارائه خدمات مخابراتی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا طی پنج سال آینده و با توسعه شبکه فیبرنوری این شبکه بتواند هفت میلیون مشترک را پشتیبانی کند.

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات افزود: امیدوارم تا با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات،‌ امکان بهینه سازی و استفاده حداکثری از فرصت های فضای شبکه فراهم شود.

تقی پور گفت: شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دو مقوله جدا از هم هستند و با استفاده از این شبکه در تلاش هستیم تا از برخی آسیب های اینترنت در حوزه های امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اقدام های صورت گرفته در این راستا، ‌انتقال میزبانی سایت های دولتی به دیتا سنترهای داخلی است که تاکنون 95 درصد این هدف محقق شده است.

تقی پور ادامه داد: همچنین شرکت های خصوصی که به شرکت های دولتی سرویس ارائه می کنند نیز می بایست میزبانی سایت های خود را به داخل کشور منتقل کنند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته به منظور تامین زیرساخت های مورد نیاز در این حوزه گفت: زیرساخت های قانونی از طریق کار گروه فاوا(فناوری اطلاعات و امنیت) و همچنین کمیسیون تنظیم مقررات به منظور توسعه فعالیت های موجود و بر طرف کردن نیازهای بازار در این حوزه تامین می شود.

وی تاکید کرد: تصویب آیین نامه اجرایی بند الف ماده 46 برنامه پنجم توسعه از جمله زیرساخت های قانونی است که در کار گروه فاوا تصویب و به زودی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: توسعه شبکه هایی نظیر شبکه ملی مدارس، ‌شبکه علمی کشور و ‌شبکه سلامت از جمله شبکه هایی است که در راستای تامین زیرساخت های لازم برای توسعه محتوا عملیاتی می شود.

وی افزود: در همین راستا اتصال 27 هزار مدرسه به شبکه مدارس، ‌هوشمندسازی سه هزار مدرسه و اتصال دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به شبکه علمی کشور به منظور استفاده از محتواهای علمی و خدمات کاربردی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است.

تقی پور تصریح کرد: ایجاد موتور جستجوی بومی و‌ سیستم عامل بومی نیز از جمله زیرساخت های در حال ایجاد برای ارائه سرویس است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 470
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران