پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3817 تاریخ : 1390/11/09-00:00:00
,20,
سرماخوردگی! علت سکوت دولت درباره نوسانات بازار سکه و ارز

سرماخوردگی! علت سکوت دولت درباره نوسانات بازار سکه و ارز

سید شمس الدین حسینی مشکل بازار سکه و ارز را حل شده خواند و گفت: سکوت دولت درباره نوسانات بازار سکه و ارز به علت سرماخوردگی بود.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره سکوت دو هفته ای دولت در قبال نوسانات شدید بازار ارز و سکه به شوخی گفت: دولت سرما خورده بود واین امر باعث بروز چنین مسئله‌ای شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست علنی امروز یکشنبه (۹ بهمن) مجلس شورای اسلامی درباره عدم اقدام سریع دولت در کنترل بازار سکه و ارز افزود: هم اکنون این مشکل حل شده و جریان بازار ارز وسکه کنترل شده پیش می‌رود.

حسینی در پاسخ به این سوال که  برخی از کارشناسان معتقدند کند عمل کردن دولت در کنترل بازار سکه و ارز باعث نابسامانی این بازار در روزهای اخیر شده است نیز پاسخ داد:‌هر چه از دوست رسد، نیکوست.

شمس الدین حسینی در گفت گو با رسانه ها، علت التهاب در بازار ارز و سکه  در تعطیلات هفته گذشته را ارسال پیامک گسترده یک خبرگزاری اعلام کرده و گفته بود که این اقدام با فضا سازی رسانه ای همراه بوده و نرخ دروغینی برای قیمت ارز در روزهای تعطیل تعیین شده است.

وی با طرح این پرسش که وقتی بیشتر از نیاز کشور، ارز داریم چه دلیلی دارد که در روزی که معامله ارزی صورت نمی گیرد، نرخ کاذب اعلام شود؟ تاکید کرد: دولت حق هرگونه پیگرد قضایی را برای خود محفوظ می داند.

وزیر اقتصاد شب گذشته نیز با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به این سوال که نقش دلال ها در آشفتگی بازار ارز و سکه چه بود گفت:«یکی از اتفاق هایی که عمدتا زمانیکه شکاف بین نرخ ارز وجود دارد می افتد این است که یکسری به دنبال آن هستند تا ارز را با قیمت پایین تر بخرند و با قیمت بیشتر به فروش برسانند. بر این اساس سود بیشتری نصیب شان خواهد شد که با ورود آدم های غیر حرفه ای و جذب آنان سود بیشتری قاعدتا به این افراد خواهد رسید»

حسینی درباره گرانی اخیربرخی از کالا ها در بازار و ارتباط آن با افزایش قیمت ارز نیز گفت:«ارز را مدیریت کردیم به دلیل اینکه کالا ها گران نشود. سال گذشته متوسط فروش هر دلار ۱۰۳۳ تومان بوده و این رقم در سال جاری ۱۰۷۴ تومان است. یعنی واردات ما با دلار معادل حدود ۱۰۷۴ تومان صورت پذیرفته است. بنا براین اینکه به بهانه افزایش قیمت دلار گروهی کالا های خود را گران عرضه کنند ادعای بیهوده ای است و از موارد اخلال در بازار است. البته یک عده سود جو در این راستا گام برداشتند اما اثر چندانی نداشت و حضور به موقع سبب شد این جریان بر چیده شود.هیچ گونه توجیهی برای افزایش قیمت وجود ندارد.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 261
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران