پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3810 تاریخ : 1390/11/09-00:00:00
,5,
جزییات فروش اوراق مشارکت نفتی از نیمه بهمن

جزییات فروش اوراق مشارکت نفتی از نیمه بهمن

تهران - خبر گزاری بانک وصنعت : مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:‌ با توجه به بسته سیاستی نظارتی جدید، بانک مرکزی مجوز انتشار 9 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را صادر کرده است.

             به گزارش بانک و صنعت، احمد قلعه‌بانی ـ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  گفت:‌ با توجه به بسته سیاستی نظارتی جدید، بانک مرکزی مجوز انتشار 9 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را صادر کرده است.

به گفته وی، این اوراق چهار ساله با نرخ سود علی الحساب 20 درصد است که سود این اوراق روزشمار و هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.

قلعه‌بانی با اشاره به اینکه اوراق مشارکت نقدی قابل بازخرید توسط بانک عامل است، گفت:‌ نرخ بازخرید اوراق در سال اول 18 درصد و در سال‌های بعد 19.5 درصد است. این اوراق کاغذی، بی نام، قابل واگذاری به غیر و معاف از مالیات است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوالی درباره این‌که با توجه به این‌که نرخ سود اوراق مشارکت منتشر شده توسط شرکت ملی نفت ایران در سال گذشته 17 درصد بوده و اوراق مشارکت جدید با سود علی الحساب 20 درصد فروخته می‌شود، چه تمهیدی اندیشیده‌اید که خریداران اوراق سال گذشته نسبت به بازخرید آن اقدام نکنند؟ توضیح داد:‌ شخص من و وزیر نفت در نامه‌هایی از بانک مرکزی تقاضا کرده‌ایم که نرخ سود اوراق مشارکت قبلی نیز براساس نرخ بسته جدید افزایش یابد تا مردم نسبت به بازخرید آن اوراق اقدام نکرده و سعی می‌کنیم در اسرع وقت این مجوز را از بانک مرکزی دریافت کنیم.

وی با اشاره به این که ما نخستین شرکتی هستیم که اوراق مشارکت با سود 20 درصدی را منتشر می‌کنیم، گفت: شرکت نفت با توجه به توانایی‌هایی که از لحاظ مالی دارد، داوطلب شده‌ که اولین ناشر این اوراق باشد بانک مرکزی اجازه انتشار 9 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را از شنبه برای شرکت نفت و گاز پارس به عنوان زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران صادر کرد.

معاون وزیر نفت در ادامه گفت: شرکت ملی نفت دارای مجوز انتشار 90 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی است که در نخستین مرحله پنج هزار میلیارد ریال از این اوراق توسط شرکت نفت و گاز پارس به عاملیت بانک تجارت منتشر شد که تنها 20 درصد از آن به فروش رسید.

قلعه‌بانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با افزایش سود علی الحساب این اوراق به 20 درصد فکر می‌کنید این بار استقبال بیشتری از اوراق مشارکت نفتی صورت بگیرد؟ تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این اوراق با جذابیتی که دارد با استقبال مناسب مردم مواجه شود ضمن اینکه سال گذشته نیز با فروش اوراق مشارکت 17 درصدی موفق به جذب 41 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه مردم شدیم. وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نرخ سود اوراق سلف نفتی گفت: درحال حاضر مشغول مذاکره هستیم که نرخ سود این اوراق را بیشتر کنیم تا جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: اوراق سلف نفتی باید حداقل سودی معادل نرخ روزشمار اوراق مشارکت داشته باشد چراکه شرایط این اوراق کلی با شرایط اوراق مشارکت ریالی متفاوت است و جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران حفظ کنیم.

قلعه‌بانی با تاکید بر این که سعی می‌کنیم که اوراق سلف نفتی را امسال حتما منتشر کنیم، افزود: تلاش ما بر این است که سود این اوراق حداقل معادل 27 درصد که معادل مقدار سود موثر در اوراق مشارکت ریالی است تعیین شود و طبیعتا حداکثر قیمت در نظر گرفته شده برای خرید نفت نیز تغییر خواهد کرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 458
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران