پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3756 تاریخ : 1390/11/05-00:00:00
,17,
نظام اقتصادی ایران متکی به خود است

تحریم ها بی اثر است،

نظام اقتصادی ایران متکی به خود است

رهبر حزب دموکراتیک ترکیه گفت نظام اقتصادی ایران متکی به خود است و بنابراین تحریم های غرب علیه این کشور موثر نخواهد بود.

به گزارش بانک و صنعت، سیاستمدار برجسته ترکیه گفت، تحریم های اعمال شده علیه ایران توسط غرب، موثر نخواهند بود زیرا سیستم اقتصادی ایران متکی به خود است.
نامیک کمال زیبک، رهبر حزب دموکراتیک ترکیه، به خبرنگار پرس تی وی در آنکارا گفت، دلیل اصلی اعمال تحریم ها علیه ایران این واقعیت است که ایران در مقابل نظام سرمایه داری جهانی ایستاده است.
زیبک اظهار داشت: «بعد از انقلاب اسلامی، ایران منابع خود را صرف دولت و ملتش کرد و اجازه نداد نفتش مورد استعمار قرار بگیرد. این تنها جرمی است که ایران از نظر غرب مرتکب شده است. دومین و اصلی ترین موضوع این است که ایران ثابت کرده که می تواند در مقابل امپریالیسم و نظام سرمایه داری جهانی بایستد... این واقعیتی است که در پس تمام فشارها علیه ایران نهفته است.»
این سیاستمدار ترک در ادامه اضافه کرد: «چنین تحریم هایی همیشه وضع شده اند. سیستم اقتصادی ایران در مسیری متکی به خود توسعه پیدا کرده است و به همین خاطر است که چنین تحریم هایی موثر نخواهند بود.»
وی افزود: «دولتی که پس از انقلاب اسلامی بر سر کار آمد از ساختاری قدرتمند برخوردار است. ایران کشوری بسیار قدرتمند است.»
وزرای خارجه کشورهای عضو  اتحادیه اروپا روز دوشنبه در خصوص اعمال تحریم ها بر واردات نفت از ایران و مسدود کردن دارائی های بانک مرکزی ایران به توافق دست یافتند.
اتحادیه اروپا همچنین تحریم هایی در خصوص فروش فلزات گرانبها به ایران وضع کرده است.
تهران هشدار داده که تحریم های اخیر تاثیراتی منفی از جمله افزایش بهای نفت را به دنبال خواهد داشت.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران