پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3753 تاریخ : 1390/11/05-00:00:00
,7,
حباب 350 هزار تومانی قیمت سکه

بانک مرکزی اعلام کرد؛

حباب 350 هزار تومانی قیمت سکه

در حالی قیمت سکه تمام طرح جدید در بازار به بیش از یک میلیون و 50 هزار تومان افزایش یافته است که مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: قیمت واقعی این نوع سکه 700 هزار تومان ا

به گزارش بانک و صنعت، مهدی گودرزی گفت: آنچه این روزها در بازارهای ارز و سکه می گذرد به سادگی قابل محاسبه و ناشی از حباب است.
وی افزود: وقتی قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی1800 دلار بود قیمت واقعی سکه کمتر از قیمتی بود که در بازار رسمی داشتیم و هم اکنون قیمت جهانی هر اونس طلا 1660 دلار است اما به رغم کاهش 200 دلاری نسبت به دو ماه قبل ، قیمت سکه در کشور بالارفته و این نشان دهنده وجود حباب زیادی در بازار سکه است .
مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: حتی با بالاترین قیمت دلار در بازار غیررسمی ، حداکثر قیمت واقعی سکه حدود700 هزار تومان است و کسانی که با قیمتهای بالاتر از این رقم سکه بخرند ، ریسک زیادی پذیرفته اند.
گودرزی افزود: هر لحظه امکان کاهش قیمت سکه وجود دارد، بنابراین به مردم توصیه می کنیم از ورود به این بازار پرهیز کنند.
* تمهیدات بانک مرکزی برای تأمین ارز تجاری
وی در پاسخ به سؤالی درباره تمهیدات احتمالی بانک مرکزی برای تأمین ارز تجاری فعالان اقتصادی گفت: در اطلاعیه های قبلی بانک مرکزی نیز با صراحت اعلام شد که در این زمینه آمادگی کامل داریم .
مدیرکل اموربین الملل بانک مرکزی افزود: در10 ماه گذشته و پارسال ارز زیادی به تجار فروخته شد و در مناطق مختلف جهان می توانیم ارز مورد نیاز واردکنندگان و حتی بیشتر از نیاز آنها را تأمین کنیم .
گودرزی اضافه کرد: در تأمین ارز مورد نیاز در زمینه های دیگر از جمله ارزهای دانشجویی و درمانی نیز هیچ محدودیتی نداریم. وی گفت: ‌مردم اگر در چارچوب قانون عمل کنند هیچ نگرانی نداشته باشند و با هر شعبه بانکی که اقدام لازم را مطابق قانون انجام ندهد برخورد جدی می کنیم .
مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی تاکید کرد: تجار و دیگر مردم برای تهیه ارز از طریق نظام بانکی اقدام کنند و به بازار غیررسمی مراجعه نکنند 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران