پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3744 تاریخ : 1390/11/03-00:00:00
,16,
 ارز مورد نیاز واردات رسمی با قیمت مرجع تامین می شود

وزیر صنعت و تجارت:

ارز مورد نیاز واردات رسمی با قیمت مرجع تامین می شود

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت : براساس توافق حاصله با بانک مرکزی تمامی واردات از مسیر ثبت سفارش ارز با قیمت مرجع تامین می شود .

 

 

 

1390/11/03 - 09:43

به گزارش بانک و صنعت، 'مهدی غضنفری' تاکید کرد :هیچ مشکلی ازجهت تامین ارز مورد نیاز برای واردات رسمی با قیمت مرجع وجود ندارد .

وی درباره توافق حاصله میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تامین ارز کالا ازطریق مبادی رسمی گفت : خوشبختانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توان تامین تمامی ارز مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت را دارد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،افزود: براساس قول 'محمود بهمنی' و طرح آن در کمیسیون تلفیق مجلس مقرر شد بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای تمامی واردات از مسیرهای قانونی و براساس ثبت سفارش کالا را با قیمت مرجع (نرخ رسمی) تامین کند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از وارد کنندگان حوزه تولید و تجارت نگران دریافت ارز برای واردات بعدی خود نباشند ، افزود: آنها باید کالای خود را مطابق معمول درمسیرهای توزیع عرضه کنند .

غضنفری این موضوع را نیز مورد تاکید قرار داد که در مورد کالاهای وارداتی دسته بندی خاصی صورت نگرفته و نرخ ارز متفاوتی نیز برای آنها نیز در نظرگرفته نشده است .

وی توضیح داد : بانک مرکزی اعلام کرده برای همه نوع کالایی که نیاز به واردات آنها احساس نیاز می شود ، ارز به قیمت واحد در اختیار متقاضی می گذارد و نیازی به مدیریت چند نرخی در بازار ارز نیست .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه گفت: وارد کنندگان هر مقداری را که برای پرداخت کالای وارداتی خود اعلام نمایند ، بانک مرکزی برآن اساس اقدام می کند و سهمیه بندی خاصی وجود ندارد .

غضنفری تصریح کرد: درصورتی که ثبت سفارش ، پرفورم های وارد کننده را تایید کند، بانک مرکزی و بانک عامل براساس موازین خود ارز لازم را برای تامین این کالا ارایه می کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح براینکه ارتباطی میان تامین ارز مورد نیاز برای واردات رسمی و کاهش قیمت ارز در بازار وجود ندارد ، افزود: این دو موضوع جدا از هم هستند ، قیمت ارز در بازار تابع فضای روانی است که فعلا متلاطم بوده و ممکن است مشتریان مختلفی غیر از وارد کنندگان کالا در قیمت آن موثر باشند.

از نظر وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، موضوعی را که بانک مرکزی برای مدیریت ارز مورد نیاز حوزه تولید و تجارت پشتیبانی می کند ، تامین ارز برای کالا و نیازمندی های مواد اولیه و کالای اساسی و واردات قانونی است ، بنابراین این احتمال وجود دارد که دست هایی دربازار همچنان قیمت ارز را بالا نگه دارند اما هیچ وارد کننده قانونی برای تامین مواد اولیه و کالای واسطه ای نیازمند تامین ارز از آن بازار آشفته نخواهد بود، زیرا بانک مرکزی همه ارز مورد نیاز را تامین می کند .

غضنفری در پاسخ به این پرسش که بتازگی تعدادی از عرضه کنندگان، از ارایه کالای خود اجتناب کرده یا آن را با قیمت بالاتری به قیمت فروش گذاشتند ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت دراین خصوص چه اقدامی خواهد کرد ؟ گفت : از آنجا که بانک مرکزی همه ارز مورد نیاز این گونه تجار و فعالان اقتصادی را تامین می کند، بنابراین هرگونه افزایش قیمت به بهانه افزایش قیمت ارز پذیرفتنی نیست .

وی ادامه داد : از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواسته شده بازار را به دقت مورد کنترل قرار دهد ، اگر بنکداری ازعرضه کالا خود خودداری کرد یا کالای خود را با قیمت ارز آزاد محاسبه کرد از آنها درخواست مدرک نماید، تا نوع ارز مورد استفاده آنها مشخص شود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران