پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3742 تاریخ : 1390/11/03-00:00:00
,14,
مقابله با فاجعه زیست‌محیطی شرق گیلان به  اراده ملی نیاز دارد

دکتر عباسی عنوان کرد:

مقابله با فاجعه زیست‌محیطی شرق گیلان به اراده ملی نیاز دارد

دامنه‌های البرز غربی شامل شهرهای رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش شرق گیلان نمونه کم نظیر جلوه طبیعت زیبای شمال است. دامنه‌های البرز غربی شامل شهرهای رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش با چشم‌اندازهای زیبا و

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: شرق گیلان نمونه کم نظیر جلوه طبیعت زیبای شمال است و برای حفاظت از این طبیعت بکر به اراده ملی نیاز است.

 

 

به گزارش بانک و صنعت، دکتر اسدالله عباسی با اعلام اینکه آنچه مردم این شهرها را می‌آزارد و چهره زیبای طبیعت آن ‌را می‌خراشد، عدم‌استفاده از شیوه‌های مدرن دفع فاضلاب و زباله شهری است افزود: در شهر لنگرود طی چند دهه سال هزاران تن زباله در تالاب زیبای کیاکلایه سل دفن و روی قبرستان زباله‌ها پارکی زیبا ساخته شد. با این‌که در سال‌های اخیر دفن زباله به منطقه‌ای دورتر انتقال یافت، اما لنگرودی‌ها همچنان از بوی بد زباله در محوطه این پارک زیبا گله دارند. در املش محل دفن زباله در داخل شهر و شانه ی خاکی حاشیه ی رودخانه قرار دارد، به‌طوری‌که شیرابه ی این زباله‌ها به رودخانه سرازیر شده و به دریا می‌ریزد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه از دیدگاه کارشناسان محیط‌زیست، دفن زباله حتی در نقاط بالا دست و مرتفع عملی خطرناک برای سلامت محیط‌زیست است. حال دفن زباله در تالاب و کنار رودخانه را با کدام معیار مدیریت شهری می‌توان توجیح کرد، کاریست که به‌عهده مسئولان استان و کشور است. فاضلاب شهری وضعیتی بدتر از زباله دارد، سامانه کهنه و فرسوده ی انتقال فاضلاب در شهر‌های شرق گیلان کانالی برای ورود فاضلاب منازل و اماکن صنفی و کارخانجات به رودخانه‌های محلی و سرازیر شدن به سوی دریا است. ادامه این روند فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر را بر محیط‌زیست منطقه تحمیل می‌کند.

وی افزود: همه شهرهای شرق گیلان از این معضل دیرپا رنج می‌برند و آنچه برای مقابله با آن لازم است در توان مدیران شهری نیست. چه باید کرد؟ مقابله با این فاجعه ی زیست‌محیطی نیازمند یک اراده ملی است، توان محدود مدیران محلی در بخش اعتبارات تکافوی اجرای پروژه‌های اساسی و علمی برای دفع زباله و فاضلاب را نمی‌کند و مسئولین کشور و استان باید اعتبارات لازم را برای اجرای این پروژه‌ها تامین کنند. به‌نظر می‌رسد که یک کار کارشناسی برای مهندسی اجرای پروژه‌ها لازم است تا آنچه انجام می‌شود اولا علمی و بنیادی بوده و ثانیا چشم‌انداز دورتری را به لحاظ تاریخی مد‌نظر داشته باشد.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ادامه داد: طبیعت زیبای شمال و خزر پر خروش و البرز با طراوت همچنان در معرض تهاجم زباله و فاضلاب شهری و صنعتی قرار دارند و برای حفظ این سرمایه‌های ملی و مراقبت از بهداشت و سلامتی مردم امروز باید کاری اساسی انجام داد، شاید فردا برای جبران خسارت‌ها دیر باشد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران