پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3729 تاریخ : 1390/11/01-00:00:00
,8,
واکنشی به اجبار بیمه تکمیلی بازنشستگان

واکنشی به اجبار بیمه تکمیلی بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، درباره اجباری شدن بیمه تکمیلی بازنشستگان، با تأکید بر حق انتخاب افراد به‌عنوان حقوق اولیه آنان، استفاده سرمایه مؤسسه‌های بیمه‌کننده را بهتر

 به گزارش  بانک و صنعت ،داریوش قنبری با بیان این که مؤسسه‌های بیمه‌ای متعددی در سطح کشور فعالیت می‌کنند، در خانه ملت تأکید کرد: مؤسسه‌ها بیمه سرمایه‌های کلانی هستند؛ اما به‌علت ضعف مدیریت سرمایه‌ها نمی‌توانند سوددهی چندانی برای خود داشته باشند.
نماینده مردم ایلام ، ایوان ، مهران ، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند با دادن شیوه‌های مدیریتی بهینه به این مؤسسه‌های بیمه‌ای از سرمایه‌های آنها به منظور جایگزین کردن بیمه تکمیلی اجباری استفاده کنند.
وی با بیان اینکه اجباری شدن بیمه تکمیلی اقدامی به ظاهر نادرست است، گفت: حقوق اولیه افراد با طرح اجباری شدن بیمه تکمیلی برای بازنشستگان نادیده گرفته شده است و دولت باید روش خود را برای بیمه افراد تغییر دهد.
قنبری یادآور شد: باید بزرگترین ایرادها را به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی اصلی این امر گرفت که بدون در نظر گرفتن حق انتخاب افراد، به تصویب و اجرای این قانون اقدام کرده‌اند.
وی افزود: البته سازمان تأمین اجتماعی به واسطه شرکت‌های ذی‌ربط این مسئله را پیش از این به بازنشستگان اعلام کرده و آنها را در جریان قرار داده بود تا در صورتی که از این موضوع استقبال نمی‌کنند، امکان انصراف برای آنها در نظر گرفته ‌شود.
قنبری گفت: اما اطلاع‌رسانی سازمان‌ها و شرکت‌های زیربط برای این مسأله ناکافی بوده است و بسیاری از بازنشستگان به علت اینکه در جریان امر نبودند، با اطلاع از اجرای آن، واکنش‌هایی نشان داده‌اند.
وی، علت اصلی این اقدام سازمان تأمین اجتماعی را تأمین جانبی صندوق‌های بازنشستگی بیان کرد و افزود: وضعیت شبه بحرانی صندوق‌ها، سازمان تأمین اجتماعی را به این مسأله وادار کرد تا برای پر کردن ذخیره آن، این روش را بر بیمه‌شوندگان اعمال کنند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید منابع جدیدی را برای تأمین صندوق‌های خود در نظر بگیرند و بیمه تکمیلی را به شکل اختیاری به بازنشستگان ارائه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران