پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3718 تاریخ : 1390/10/30-00:00:00
,5,
توافق ایران و هند در زمینه مبادلات نفتی

منابع هندی اعلام کردند،

توافق ایران و هند در زمینه مبادلات نفتی

یک منبع آگاه در دولت هند روز جمعه اعلام کرد ایران و هند توافق کرده اند برخی از مسائل موجود بر سر راه تجارت دوازده میلیارد دلاری بین دو کشور را با بهره گیری از روپی

به گزارش روز شنبه بانک و صنعت به نقل از رویترز، به مدت بیش از یک سال است که به علت تحریم های شدید امریکا علیه بخش بانکی ایران،‌مقامات هندی در پرداخت پول نفت خام خریداری شده از ایران با مشکل مواجه هستند.
هند چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان است. این کشور حدود دوازده درصد نفت خام مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند. میزان واردات نفت خام هند از ایران روزانه بین سیصد و پنجاه تا چهارصد هزار بشکه است. هند بعد از چین دومین مشتری بزرگ نفت خام ایران محسوب می شود.
با این حال،‌ امریکا فشارهای مالی بیشتری را علیه ایران اعمال کرده است. مقامات امریکایی خواستار آن هستند که خریداران نفت خام ایران در آسیا  به واردات نفت خام خود از جمهوری اسلامی خاتمه دهند.

در این راستا یک هیئت هندی در این هفته از ایران دیدن کرد. هیئت هندی درباره گزینه های موجود برای پرداخت پول نفت خام خریداری شده از ایران به بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی پرداخت. یک منبع آگاه گفت تصمیم بر آن شده است که از روپیه برای معاملات نفتی بین دو کشور استفاده شود.
این منبع آگاه که از مذاکرات اطلاع مستقیم داشت گفت: «بانک مرکزی ایران حسابی را نزد یک بانک هندی افتتاح خواهد کرد تا پول نفت خام صادراتی به هند را از این طریق دریافت کند.»
وی افزود این نظام جدید به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ترکیه و ایران نیز روز پنجشنبه اعلام کردند در نظر دارند مبادلات مالی بین خود را افزایش دهند. دو کشور اعلام کردند فعالیت هایی را برای تقویت روابط بانکی بین تهران و دهلی نو آغاز کرده و دنبال می کنند. 

چین بزرگترین خریدار نفت خام ایران است. این کشور با تحریم های امریکا علیه بخش نفت ایران مخالفت کرده است. مقامات چینی از واردات گسترده نفت خام از ایران حمایت کرده اند.

همچنین ایران و روسیه در خصوص مبادلات تجاری خود با روبل به توافق رسیدند 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران