پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 37 تاریخ : 1390/03/03-00:00:00
,17,
سیم‌کارت‌های اپراتور سوم هم آمدند

سیم‌کارت‌های اپراتور سوم هم آمدند

سرانجام عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم که از فناوری نسل سوم تلفن همراه برخوردار است از روز گذشته شروع شد.

 عرضه‌ای که این بار به جای آنکه از سوی اپراتور مذکور اقدام به اطلاع‌رسانی شود از سوی رییس سازمان تنظیم مقررات پیرامون اطلاع‌رسانی شد.
بر همین اساس محمد کرم‌پور در خصوص انتشار خبر «آغاز عرضه تجاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم» به نقل از وی توضیح داد: مسوولان این اپراتور کار را شروع کرده و در حال ارائه سیم‌کارت هستند.
وی گفت: اما شروع کردند؛ یعنی اول یک سیم‌کارت می‌دهند، یک ساعت بعد 2 سیم‌کارت می‌دهند، سپس 3 و 4 سیم‌کارت می‌دهند و تا 15 میلیون و 30 میلیون سیم‌کارت می‌رود. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اینکه «به گفته شما امروز واگذاری را شروع کرده‌اند»، گفت: بله؛ کارشان را شروع کردند.
کرم‌پور در برابر این گفته که «عرضه تجاری یعنی جایی وجود دارد که مردم می‌توانند از آنجا سیم‌کارت تهیه کنند»، گفت: هنوز در حال آماده‌سازی کارهایشان هستند که مردم کم‌کم بروند، بخرند. رییس رگولاتوری در پاسخ به این اینکه «پس دیروز جایی نبوده که مردم بتوانند سیم‌کارت اپراتور سوم را بخرند»، گفت: بله؛ شروع کردند؛ مثلا یک عدد به منشی‌شان دادند؛ منظورم این است که از یک جایی برای واگذاری شروع می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که «در آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم، خدماتی که روی این سیم‌کارت‌ها ارائه می‌شود خدمات نسل 3 است یا خدمات پایه مکالمه یا پیامک»، گفت: سعی می‌کنند تمامی این خدمات را بیاورند. وی در برابر این پرسش که «شما از این موضوع اطلاع ندارید»، گفت: اطلاع داریم؛ ما مجوز نسل 3 داده‌ایم. کرم‌پور همچنین در برابر این سوال که «به این ترتیب اپراتور سوم در آغاز واگذاری خدمات نسل 3 را ارائه خواهد داد»، گفت: هرچه مشترک از آنها بخواهد، دارند.
پیش‌بینی درآمدی که برای اپراتور سوم تلفن همراه برای 15 سال در نظر گرفته شده، رقم 676 هزار میلیارد ریال است و پیش شماره این اپراتور 092 خواهد بود و حداقل باید خدمات نسل دوم را در جاده‌ها ارائه داده و در شهرها نیز حداقل باید خدمات نسل سوم را ارائه دهد. مزیت اصلی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر این است که علاوه بر سرویس مکالمه (Voice) که کیفیت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امکان ارائه سرویس دیتا و تبادل دیتا روی این سیم‌کارت‌ها وجود دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران