پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3682 تاریخ : 1390/10/27-00:00:00
,11,
قیمت آپارتمان‌های با رهن «۱۰ تا ۱۵ میلیون» منتشر شد

عرضه وام برای رهن مسکن

قیمت آپارتمان‌های با رهن «۱۰ تا ۱۵ میلیون» منتشر شد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : موسسات مالی ارائه دهنده وام مسکن با اطلاع از مصوبه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تاثیر آن بر بازار اجاره، تسهیلات تازه‌ای را برای اجاره‌نشین‌ها تدارک دیده‌اند.

به گزارش بانک و صنعت، وسسات مالی ارائه دهنده وام مسکن با اطلاع از مصوبه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تاثیر آن بر بازار اجاره، تسهیلات تازه‌ای را برای اجاره‌نشین‌ها تدارک دیده‌اند.
این روزها در فایل رهن و اجاره واحدهای مسکونی علاوه بر موجران می‌توان شاهد حضور دلالان وام‌های بانکی هم بود؛ زیرا آنها با شنیدن خبر افزایش نرخ سود بانکی پیش‌بینی کرده‌اند که در چند هفته آینده احتمال دارد، حجم متقاضیان وام‌های اجاره مسکن با رشد قابل توجهی همراه شود، چراکه افزایش نرخ سود باعث تمایل موجران به دریافت پول پیش می‌شود و در نتیجه منجر به نیاز مستاجران به وام خواهد شد.
به همین خاطر اغلب دلالان فعال در بخش وام ودیعه مسکن برای پیشی گرفتن از رقیبان خود هم اکنون دست به کار شده‌اند و سعی دارند قبل از اجرای این پیشنهاد بانک مرکزی، بیشترین متقاضی را جذب خود کنند.
تعدادی از مشاورانی که دلالان وام‌های بانکی محسوب می‌شوند در چند روز گذشته از پرداخت مبالغ مختلف به عنوان وام ودیعه مسکن به مستاجران خبر داده‌اند.
یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری منبع تامین برخی از وام‌های ودیعه مسکن در بازار اجاره مسکن است که مبالغ 5 و 10 میلیون تومان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
یکی از دلالان بازار وام‌های بانکی در این باره گفت: شرایط دریافت وام ودیعه مسکن 10 میلیون تومانی، شامل 2 ضامن کارمند یا بازنشسته برای پرداخت 2 فقره چک برای تضمین می‌شود و گیرنده وام باید طی اقساط 36 ماهه مبلغ 360 هزار تومان را هر ماه پرداخت کند و همچنین متقاضیانی که در نظر دارند از وام 5 میلیون تومانی بهره‌مند شوند باید شرایط وام ودیعه 10 میلیون تومانی را رعایت کنند با این تفاوت که متقاضی وام باید مبلغ 178 هزار تومان طی اقساط 36 ماهه پرداخت کند.
وی در ادامه افزود: البته سود وام ودیعه 10 میلیون تومانی با اقساط 36 ماهه، 2 میلیون و 960 هزار تومان و از طرف دیگر سود وام ودیعه 5 میلیون تومانی در طی 3 سال نیز یک میلیون و 408 هزار تومان تعیین شده است؛ یعنی موسسه مالی و اعتباری، وام‌های ودیعه مسکن را با سود 14 درصد به متقاضیان پرداخت می‌کند که این درصد، رقم قابل قبولی در مقایسه با میزان نرخ سود بانک‌های خصوصی خواهد بود.
این دلال وام‌های بانکی تاکید کرد: به طور یقین اگر افزایش نرخ سود بانکی اجرا شود، بسیاری از موجران تصمیم خود را تغییر خواهند داد؛ زیرا واحدهای خود را با شرایط رهن کامل به بازار اجاره عرضه می‌کنند نه رهن و اجاره، به همین دلیل ممکن است برخی از مستاجران برای تامین مبلغ رهن با کاهش نقدینگی رو به رو شوند و برای جبران نقدینگی می‌توانند به دریافت وام‌های ودیعه مسکن رو بیاورند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران