پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3680 تاریخ : 1390/10/27-00:00:00
,10,
380میلیون دلارفرش دستباف صادر شد

طی 9 ماه سال،

380میلیون دلارفرش دستباف صادر شد

رییس مرکز ملی فرش دستباف ایران صادرات فرش دستباف در 9 ماه اخیر را از نظر وزنی چهار هزار و 800 تن اعلام کرد و گفت : این میزان 380 میلیون دلار بوده است .

به گزارش بانک و صنعت، رییس مرکز ملی فرش دستباف ایران صادرات فرش دستباف در 9 ماه اخیر را از نظر وزنی چهار هزار و 800 تن اعلام کرد و گفت : این میزان 380 میلیون دلار بوده است .
 
 


به گزارش پخش اخبار  چند رسانه ای واحد مرکزی  خبر به نقل از شبکه  اطلاع رسانی  شاتا  فیصل مرداسی گفت  : این میزان صادرات  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است .

ریئیس مرکز ملی فرش با بیان این که کاهش صادرات فرش دستباف به لحاظ ارزشی از ۱۵ درصد در شش ماهه اول امسال  به ۶ درصد در ۹ ماهه رسیده است‌، افزود: پیش‌بینی می‌شود کاهش صادرات تا  پایان سال حداقل به صفر رسد حتی این امکان وجود دارد که  رشد ۳ الی ۴ درصدی در صادرات را نیز تجربه کنیم.

وی با اشاره به تحریم فرش ایران از سوی آمریکا ، گفت : سهم بازار این کشور از هنر صنعت فرش دستباف ۲۵ درصد بود بنابراین در چنین شرایطی رسیدن به صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری هدف با ارزشی محسوب می شود .

* امارات بازار اول ، آلمان دوم

رییس مرکز ملی فرش با اشاره براینکه تغییر نرخ ارز شرایط مثبتی را در صادرات فرش دستباف ایجاد کرده ، اعلام کرد : طی 9  ماه گذشته بیشترین صادرات فرش دستباف به کشورهای امارات، آلمان ،ژاپن ، لبنان و قطر بوده است. 

مرداسی هدف گذاری صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری فرش دستباف در سال جاری مورد توجه قرار داد و افزود : اگرچه به دلیل رکود موجود دربازار های اروپایی و عربی رسیدن به این هدف سخت به نظر می رسد اما با توجه به همت صادرکنندگان و تولید کنندگان ایرانی این مهم قابل دستیابی است .

وی افزود : در 9 ماهه امسال امارات ، آلمان ، ژاپن ، لبنان و قطر عمده ترین بازارهای هدف فرش دستباف ایران را تشکیل داده و در میان بازارهای جدید سهم بازار برزیل ، آمریکای جنوبی و چین نیز در حال افزایش است .

*نمایشگاه دموتکس آلمان

رییس مرکز ملی فرش  با اشاره به برگزاری  نمایشگاه  دموتکس آلمان  و حضور تجار ایرانی در آن ، گفت : این نمایشگاه  که از شنبه هفته جاری به مدت چهار روز در شهر هانوفر آلمان در حال برگزاری است به طور قطع  تاثیر مثبتی را در صادرات فرش دستباف ایران خواهد داشت .

به گفته وی ، نمایشگاه دموتکس آلمان  از 1989 میلادی ، همه ساله در ماه ژانویه ( اواخر دی ماه)در شهر هانوفر آلمان برگزار می شود و ‌موکت ، پارکت ، فرش ماشینی و فرش دستباف از جمله محصولات عرضه شده دراین نمایشگاه است

مرداسی از حمایت ویژه مرکز ملی فرش برای حضور بازرگانان در نمایشگاه های شانگهای ،قطر و هییت برزیلی  خبر داد و ابراز امیدواری کرد ظرف سه ماه پایانی سال اهداف صادراتی محقق شود .

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران