پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3671 تاریخ : 1390/10/26-00:00:00
,8,
شروع متعادل فرابورس

شروع متعادل فرابورس

بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را در شرایط متعادلی آغاز کرد، به طوری که در مجموع 8/26 میلیون سهم به ارزش 5/147 میلیارد ریال خرید و فروش شد.

 به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،در بازار دیروز، بانک دی با جابه‌جایی 2/6 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، باغمیشه و سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز به ترتیب با مبادله 2/5، 5/3 و 2/2 میلیون سهم در رده‌های بعدی جای گرفتند.
بازار اوراق مشارکت نیز با معاملات پرحجم 3/29 میلیارد ریالی اوراق مشارکت مسکن مهر و 6/10 میلیارد ریالی اوراق مشارکت نارنجستان، سهم زیادی در مبادلات دیروز داشت.
سرمایه‌گذاری مسکن تهران نیز با ثبت رشد 5 درصدی و رسیدن به نرخ 1995 ریال، معامله 417 هزار سهم به ارزش 831 میلیون ریال را شاهد بود، این سهم در پایان معاملات صف خرید سنگین 16 میلیون سهمی را دارا بود. در بازار پایه نیز بهشت پارس با مبادله
9/8 میلیون سهم به ارزش 7/19 میلیارد ریال معاملات پررونقی را رقم زد.همچنین در این بازار 450 هزار سهم «فن‌آوا» به ارزش
689 میلیون ریال، 408 هزار سهم «ممسنی» به ارزش 424 میلیون ریال و 5/161 هزار سهم «سنوین» به ارزش 257 میلیون ریال خرید و فروش شد. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز به جز دو اوراق یادشده، 6 نماد دیگر نیز شاهد جابه‌جایی سهام خود بودند که در این میان می‌توان به مبادله 6530 برگه اوراق اجاره امید، 3680 برگه اوراق اجاره سامان، 6600 برگه اوراق مشارکت نفت و 1710 برگه اوراق اجاره ماهان اشاره کرد.
در مجموع بازار دیروز 48 نماد شاهد دادوستد بودند که در این میان 24 نماد با کاهش قیمت، 13 نماد با افزایش قیمت و مابقی بدون تغییر نرخ بودند.در این راستا می‌توان به افزایش قیمت نمادهای فولاد آلیاژی یزد، مرجان کار، میدکو، پتروشیمی مارون، افرانت و همراه اول اشاره کرد.
این در حالی است که نمادهای لیزینگ ایرانیان، بانک ایران زمین، بالاست، بانک سرمایه و کویرتایر با افت ارزش مواجه شدند.
امتیاز تسهیلات بانک مسکن تمامی دوره‌ها نیز افت قیمت را شاهد بودند و در محدوده 720 هزار ریال معامله شدند.
سومین عرضه بلوکی سه پتروشیمی
همچنین مدیر بازار فرابورس از عرضه یکجای سهام سه پتروشیمی فسا، داراب و جهرم در بازار امروز خبر داد.
امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: در بازار امروز بلوک 22/45 درصدی پتروشیمی فسا، ‌داراب و جهرم انجام می‌شود که در مجموع ارزش سهامی که از این سه شرکت به فروش می‌رسد 100 میلیارد تومان است. یادآور می‌شود بلوک‌های مزبور برای سومین مرتبه روی میز فروش قرار می‌گیرند که به دلیل ناکامی در دو مرحله قبلی، برای سومین بار عرضه خواهند شد.
بالاست به فروش نرفت
در همین حال دیروز سازمان خصوصی‌سازی 67 درصد از سهام شرکت‌ مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن(بالاست) را به صورت بلوکی عرضه کرد اما به دلیل نبود خریدار، معامله‌ای بر آن صورت نگرفت و روی میز فروش باقی ماند.
تعویق در عرضه هما
همچنین بنا به درخواست سازمان خصوصی‌سازی، عرضه بلوک در فرابورس به تعویق افتاد. قرار بود امروز بلوک 55 درصدی سهام هما از طریق عرضه در بازار سوم به فروش رسد که بنا به درخواست سازمان خصوصی‌سازی عرضه مزبور به تعویق افتاد
.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران