پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3662 تاریخ : 1390/10/25-00:00:00
,8,
پرش 315 واحدی شاخص بورس

پرش 315 واحدی شاخص بورس

شاخص بورس برای چهارمین روز متوالی به جهش‌های خود ادامه داد و امروز هم با اضافه کردن 315 واحد دیگر در 245 قدمی کانال 26 هزار واحدی قرار گرفت.

 

به گزارش بانک و صنعت ،رونق چند روز گذشته بازار سهام به دلیل اثر سه عامل سود شرکت های صادر کننده محصولات از نوسان نرخ ارز، عرضه اولیه سهام شرکت های جدید (البته فقط یک شرکت در هفته گذشته) و افزایش نرخ سود 20 بانکی، امروز هم تکرار شد تا سرمایه‌گذاران متضرر ماه‌های پیش به جبران زیان‌ها و کسب سود از این بازار پرریسک در 65 روز آینده سال امیدوار باشند .
براساس این گزارش، امروز هم فعالان بورس اثر نوسان نرخ ارز و احتمال افزایش سود بیش از 20 درصدی بانکی را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کرده و اقدام به خرید سهام شرکت‌هایی از دو گروه فلزات اساسی و بانکی و همچنین تک سهم‌هایی مانند مخابرات و مپنا کردند.
به این ترتیب در نتیجه رشد قیمت سهام و اثر 63 تا 9 واحدی شرکت‌های ملی مس، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک‌های پارسیان، تجارت و اقتصاد نوین، مخابرات و مپنا، شاخص بورس 315 واحد دیگر افزایش یافت و به عدد 25 هزار و 755 واحد رسد تا برای عبور از خط مقاومت 26 هزار واحدی و سیر در این کانال فقط 245 واحد فاصله داشته باشد.
به نظر می‌رسد در صورتی که هیئت دولت نرخ جدید سود بانکی را تصویب و نهایی کند، این اتفاق یعنی عبور دماسنج بازار سهام از خط مقاومت 26 هزار تایی فردا رخ دهد. این در حالی است که رشد قیمت هر سهم شرکت های فوق موجب شد تا ارزش روز بازار سهام هم به بیش از 126 هزار میلیارد تومان برسد و این متغیر هم نسبت به چند هفته پیش وضعیت بهتری داشته باشد.
بر اساس این گزارش، آمار معاملات هم نشان می‌دهد با تقویت طرف تقاضا و گسترش تمایل به خرید اکثر سرمایه‌گذاران و ورود سرمایه های جدید، حجم داد و ستدها هم با رشد قابل توجهی روبرو شده است. به طوریکه امروز حدود 608 میلیون سهم به ارزش تقریبی 147 میلیارد تومان جابه‌جا شد که البته از این حجم بیش از 167 میلیون سهم به ارزش 37.4 میلیارد تومان متعلق به بانک ملت و بالغ بر 219 میلیون سهم به ارزش 44.2 میلیارد تومان مربوط به بانک پاسارگاد بود.
بعد از این دو بانک، شرکت‌های معادن روی، کالسیمین و فولاد مبارکه با بیش از 21، 17 و 16 میلیون سهم دارای بیشترین حجم معاملات بودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران