پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3658 تاریخ : 1390/10/25-00:00:00
,20,
مقدمات اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها فراهم است

احمدی نژاد،

مقدمات اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها فراهم است

رئیس جمهور گفت: طرح هدفمندی یارانه ها، طرح بزرگی است که گام نخست آن اجرا شده است.

به گزارش بانک و صنعت، احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر به چهار کشور آمریکای لاتین در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ‌ها افزود: گام دوم اجرای این قانون، در قالب بودجه پیش بینی شده است و ما مقدمات اجرای آن را فراهم کرده ایم.
رئیس جمهور ادامه داد: تلاش این است، تا قبل از پایان سال، بتوانیم سهم مردمی مرحله دوم را به حساب های آنان واریز کنیم.
 احمدی نژاد گفت: ان شاء الله، خبرها در این باره را به مردم اعلام خواهیم کرد.

رابطه با کشورهای امریکای لاتین بسیار خوب و گسترده است

رئیس جمهور گفت: رابطه با کشورهای آمریکای لاتین، رابطه ای بسیار خوب، گسترده و راهبردی است.
 آقای احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر دوره ای به چهار کشور
آمریکای لاتین شامل ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: تقریبا با همه کشورهای آمریکای لاتین رابطه خوبی داریم و این رابطه به سرعت در حال گسترش و تعمیق است.
رئیس جمهور با بیان اینکه این چهار کشور، کشورهای بسیار مهمی هستند، گفت: ونزوئلا به لحاظ موقعیت، توانمندی های اقتصادی و اثرگذاری سیاسی در کل آمریکای لاتین ، کشوری بسیار بزرگ و مهم است.
آ احمدی نژاد افزود: همچنین آقای چاوز، شخصیتی انقلابی با نگاه راهبردی و جهانی و امروز قهرمان آزادیخواهی و استقلال خواهی در آمریکای لاتین است و طرح های تحولی بسیاری برای کل آمریکای لاتین دارد.
رئیس جمهور گفت: رابطه ونزوئلا با ایران نیز رابطه بسیار گسترده ای است و در آنجا طرح های گوناگون به طور مشترک در دست اجراست.
احمدی نژاد با اشاره به برخی از طرح های صنعتی در دست اجرا در ونزوئلا به دست متخصصان ایرانی افزود: تقاضا برای توسعه  این طرح ها نظیر تولید خودرو، تراکتورسازی ، شیر و آرد روزافزون است.
رئیس جمهور ادامه داد: در بخش مبادلات تجاری، کارهای خوبی در حال اجرا و قراردادهای خوبی نیز منعقد شده است.
وی گفت: در سرمایه گذاری های مشترک در بخش های نفت، کشتی سازی، حمل و نقل و مبادلات پولی توافقات بسیار خوبی انجام شده است و در این سفر موانع سرعت اجرای برخی طرح ها بررسی و تصمیمات لازم گرفته شده است.
رئیس جمهور افزود: حتما سرعت گسترش روابط و اجرای طرح ها بیشتر خواهد شد.
 احمدی نژاد ادامه داد:  طرح بزرگ مسکن سازی در ونزوئلا به دست پیمانکاران ایرانی در حال اجراست و پیمانکاران ایرانی در این طرح، حضور جدی و موفقی  دارند.
رئیس جمهور گفت: تاکنون ساخت حدود 34 هزار واحد مسکونی به پیمانکاران ایرانی سپرده شده که این رقم، رکورد  بزرگی است و دولت و ملت ونزوئلا نیز از این موضوع راضی هستند.
ریس دولت دهمافزود: بررسی مسایل منطقه و بین المللی نیز در دستورکار بود و در  جلسه ای با حضور رئیس جمهور ونزوئلا تصمیمات لازم گرفته شد.
رئیس جمهور با اشاره به سفر به نیکاراگوئه گفت: این کشور از این جهت که از پیشتازان انقلاب در آمریکای لاتین است، بسیار مهم است.
آقای احمدی نژاد افزود: آقای اورتگا و دوستانش که امروز در نیکاراگوئه حاکمند، انقلابشان را همزمان با انقلاب ما آغاز کردند.
رئیس جمهور اضافه کرد: قرابت ها و شباهت ها بسیار زیاد و مواضع نیز کاملا نزدیک است.
وی با اشاره به حضورش در مراسم تحلیف اورتگا گفت: این مراسم، گسترده و مردمی بود و تقریبا از همه کشورهای حوزه کارائیب و شمال آمریکای لاتین در آن حضور داشتند.
رئیس جمهور افزود: در این کشور دیدارهایی با مسئولان مختلف داشتیم و برنامه ای راهبردی برای گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی تنظیم شد.
آقایاست.
رئیس جمهور افزود: طرح های متعددی در کوبا به دست ایرانیان در بخش های گوناگون در حال اجراست که ضمن بررسی طرح ها، برخی کارهای جدید نیز تعریف شد.
 احمدی نژاد با اشاره به دیدارش با فیدل کاسترو  گفت: وی طرح های بسیاری برای کوبا و آمریکای جنوبی دارد که در این دیدار آنها را تشریح کرد.
رئیس جمهور افزود: با رئیس جمهور کوبا نیز دیدار داشتیم و در آن روابط دوجانبه را بررسی کردیم، ضمن اینکه آنها در حال ایجاد تحولاتی در کشورشان هستند که نیاز به توسعه همکاری ها دارد و ما برای این موضوع اعلام آمادگی کردیم و توافقات خوبی داشتیم.
رییس دولت گفت: اکوادور چهارمین کشوری بود که در این سفر به آنجا رفتیم و این کشور در آمریکای جنوبی جایگاه ممتازی دارد.
رئیس جمهور با اشاره به برخی از ویژگی های طبیعی این کشور، افزود: روابط ما با اکوادور، رابطه ای قدیمی است و در چند سال گذشته، شاهد یک جهش در روابط هستیم.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران