پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3643 تاریخ : 1390/10/24-00:00:00
,17,
سرمایه گذاری خارجی افزایش یافت

سرمایه گذاری خارجی افزایش یافت

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران از رشد بیش از یک برابری سرمایه ‌گذاری‌های خارجی در دو سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، علی شیری در همایش اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌های تعاونی سراسر کشوردر مشهد افزود : در سال 89  سرمایه‌ گذاری خارجی با 20 درصد افزایش در مقایسه با سال قبل آن به مرز چهار  میلیارد دلار رسید.
 وی  گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، سهم امسال تعاون از اقتصاد کشور  شش و هفت دهم درصد است اما به اعتقاد خودم این میزان کمتر از دو درصد است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اصلاح طرح کسب و کار هیچ کمکی به بنگاه‌ های خصوصی و تعاونی نخواهد کرد، افزود: باید اجرای این طرح با سه شاخص کاهش اسناد، کاهش زمان و کاهش هزینه‌ ها سنجیده شود.
علی شیری گفت : باید قوانین کار ، تجارت ، آییـن دادرسی مدنی ، مالیات و کمرگ اصلاح  شود تا بنگاه‌ های اقتصادی روان ‌تر فعالیت کنند.
رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران افزود :  بنگاه‌های اقتصادی کشور درپی جذب آسان تامین منابع مالی شان هستند این در حالی است که از جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی غافل مانده‌ایم.
علی شیری تحقق جذب سرمایه‌ گذاری‌های خارجی را منوط به داشتن ایده دانست و افزود : با وجود اینکه ایده‌های زیادی در این خصوص در کشور وجود دارد اما به علت نبود  چارچوب مشخص در این ایده‌ها و رعایت نشدن  اصول زبان انگلیسی در ایده‎ ها جذب سرمایه گذار خارجی با مشکل مواجه شده است.
وی با اشاره به نقش مهم تشکل‌ ها و اتاق ‌های تعاون در اقتصاد کشورگفت : برای اجرایی کردن سند ابلاغی مقام معظم رهبری، واگذاری نقش حاکمیتی دولت به تشکل‌های بخش خصوصی و تعاون در اقتصاد ‌ملی موضوع بسیار مهم است.
علیشیری با تاکید بر اینکه بنگاه‌ های اقتصادی به جای انحصارگری باید با یکدیگر رقابت داشته باشند افزود :  از بنگاه‌های اقتصادی و به ویژه بخش تعاون انتظار می رود در تامین منابع مالی جدید از ابزارهای جدید استفاده کنند.
رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت : ایجاد پیوند بین سرمایه‌های ملی و بین‌المللی در کشور ضروری است.
   



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 425
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران