پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3609 تاریخ : 1390/10/20-00:00:00
,8,
رونق آرام فرابورس

رونق آرام فرابورس

دیروز فرابورس باوجود جهش قیمت سهام، جو آرامی را شاهد بود که در آن بیشتر سهام در نوسان‌های مثبت، معاملات کم‌حجمی را به ثبت رساندند.

 

به گزارش بانک و صنعت ،دیروز در حالی که رونق سهام در نمادهای بزرگ بورس ادامه داشت، نمادهای کوچک فرابورسی از جهش قیمت‌ها جا ماندند؛ حتی همراه اول نیز با وجود گزارش مناسب 9 ماهه نتوانست عکس‌العمل خاصی را در بازار فرابورس شاهد باشد.

در این میان، تنها فولاد آلیاژی یزد با اقبال معامله‌گران و جابه‌جایی یک میلیون سهمی و صف خرید قابل توجه به کار خود پایان داد. همچنین زاگرس هم از دیگر نمادهایی بود که توجه بازار به گروه پتروشیمی توانست معاملات 260 هزار سهمی را در نوسان مثبت 3 درصدی برای آن رقم بزند.

در دیگر تحولات دیروز، بازار فرابورس، معامله بلوک 9/9 میلیون سهمی در بانک دی قابل اشاره است که مانند روز یکشنبه حجم معاملات در این نماد را بیش از 12 میلیون سهم افزایش داد.
«آس‌پ» و «خارزم» به همراه «مارون» از دیگر نمادهایی بودند که معاملات پرحجم آنها به ترتیب افزایش 62/3، 07/0 و 9/0 درصدی قیمت را موجب شد. از سوی دیگر، روز گذشته عرضه بیش از یک میلیون سهمی بانک سرمایه موجب ذوب شدن صف‌های خرید چند روزه این نماد و نوسان منفی برای «سهام این بانک» شد.
بیشترین حجم معاملات را در بازارهای فرابورس، بانک دی در بازار دوم با جابه‌جایی12 میلیون و252 هزار سهم در نرخ 1356 ریال از آن خود کرد. مرجان کار نیز در بازار اول با خرید و فروش343 سهم در نرخ 8518 ریال کمترین حجم معاملات را کسب کرد. همچنین شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور در بازار اول با کاهش قیمت 5/3 درصدی به همراه «بالاس» و «وایران» با نوسان‌های منفی 4/3 و 34/2 درصدی بیشترین کاهش قیمت را در روز گذشته از آن خود کردند.
از سوی دیگر، در بازار پایه نیز بیشترین حجم معاملات با جابه‌جایی بیش از 2 میلیون سهم به بهشت پارس اختصاص یافت. «سنوین» و سیمان غرب آسیا نیز معاملات پرحجمی را در بازار پایه شاهد بودند. این در حالی است که عرضه 7 میلیون و 696 هزار سهمی پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش 10 میلیارد و 959 میلیون ریال روز گذشته در بازار پایه فرابورس صورت گرفت. بر این اساس، معاملات سهام این شرکت در نماد «پترول» در بازار پایه فرابورس آغاز شد.
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابجایی 10 هزار و 120 برگه داشت.
نرخ اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود یک درصد افزایش داشت و در مرز 710 تا 720 هزار ریال معامله شد. در مجموع، روز گذشته ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی 20 میلیون اوراق بهادار، به 188 میلیارد ریال رسید که به ترتیب 43 و 36 درصد در مقایسه با روز شنبه کاهش داشت.
«هما» در آشیانه ماند
با پایان یافتن مهلت ارایه تقاضا و تحویل مدارک متقاضیان خرید 55 درصد بعلاوه یک سهم شرکت هواپیمایی هما در یکشنبه گذشته، تقاضایی برای خرید «هما» به سازمان خصوصی‌سازی ارایه نشد.
بر این اساس، کلیه متقاضیان خرید 214 میلیون و 895 هزار و 175 سهم این شرکت تا روز 11 دی‌ماه جاری مهلت داشتند با توجه به قیمت پایه سهام و شرایط اعلام شده نسبت به ارسال درخواست خرید همراه با اسناد و مدارک به سازمان خصوصی‌سازی اقدام کنند که با پایان این مهلت، باز هم تقاضای خریدی برای سهام هما به این سازمان ارایه نشد.
سازمان خصوصی‌سازی در نظر داشت با کاهش ارزش پایه بلوک به 14 هزار و 400 میلیارد و 125 میلیون و 750 هزار و 461 ریال برای دومین‌بار در روز 26 دی‌ماه، سهام هما را در فرابورس عرضه کند اما باز هم متقاضی برای خرید این سهم یافت نشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران