پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3607 تاریخ : 1390/10/20-00:00:00
,23,
دارایی نمایندگان مجلس رسیدگی شود

دارایی نمایندگان مجلس رسیدگی شود

انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو است و نمایندگان کنونی مجلس چه اینکه با رای مردم بار دیگر در مجلس حضور پیدا کنند یا فرد دیگری جایگزین آن ها شود، در این 4 سال فعالیت های گوناگونی داشته اند.

  براساس قانون مصوب و مصرح نظام مبنی بر  " از کجا آورده ای " ، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به اموال و دارایی های نمایندگان خانه ملت با دقت رسیدگی شود. در محافل عمومی و رسانه ای به خصوص سایت های خبری آمده است، برخی  نمایندگان دوره های قبلی مجلس ازتهران و استان ها بعد از دوره نمایندگی به ثروت و اموالی رسیده اند و داشتن کارخانه  ، زمین و  ساختمانهای مجلل  ازجمله این دارایی ها محسوب می شود، اما این سخنان مردم در کوچه و بازار است، آنچه مهم است ، بررسی دارایی نمایندگان در این زمان حساس است.

نگارنده این متن که مدتی در مجلس به فعالیت روزنامه نگاری مشغول بود، اعتقاد راسخ دارد، اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مردم افرادی شایسته و سالم هستند، به خصوص اعضای هیات رئیسه مجلس و شخص رئیس مجلس که زندگی سالم و بدون حاشیه ای  دارند و برادران و خانواده دکتر لاریجانی در دستگاه قضایی افرادی شایسته و سالم هستند. در همین حال شایسته و البته لازم است، دستگاه قضایی به عنوان مسوول رسیدگی " براساس وظیفه ذاتی خود " به اموال و دارایی های مسوولان نظام ، برای داشتن زمان کافی از هم اکنون بررسی را آغاز و حتی به مردم گزارش بدهد که وضعیت نمایندگان کنونی و حتی نمایندگان ادوار گذشته در چه سمت و سویی است و امکان هر گونه شائبه و شایعه را از دامن حتی برخی نمایندگان خانه ملت بزداید.

قوه قضائیه می تواند با این اقدام به موقع خود معلوم کند که ایا افکار عمومی اطلاعات درستی از مسایل ارایه می دهند، آیا دشمنان تبلیغات تخریبی به راه می اندازند، و اگر هم  تخلفی  باشد ، تنها مربوط به چند فرد از هشت دوره قبلی مجلس بوده و هرگز عمومیت ندارد، کمااینکه در هر قشری افراد مختلف پیدا می شوند و مجلس هم از این امر کاملا مبرا نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوب است به صورت داوطلبانه از این اقدام استقبال کنند و دارایی و اموال خود را لیست کرده و به دستگاه قضایی اعلام کنند و حتی اعلام شود که آماده اند این لیست برای مردم منتشر شود.

این اقدام شایسته و البته لازم موجب خواهد شد تا نظام در همه سطوح با سلامت رفتار کرده و مردم هم در عمل محرم باشند.  به خاطر دارم در افغانستان زمانی که گفته شد، مسوولان اموال و دارایی هایی خود را لیست کنند، یکی از وزیران که البته مجرد هم بود، در لیستی میزان داراییهای نقدی اندک، در داخل و خارج از کشور و حتی چند پیراهن، شلوار و کت را هم از طریق دولت و نیز رسانه های آن کشور  به اطلاع مردم رساند و افکار عمومی استقبال خوبی از این اقدام وزیر دارایی آن دوره افغانستان کردند.

چه عیبی دارد که نمایندگان ، وزرا و مسوولان کشور از رده شهردار و بخشدار تا وزیر و رییس دولت و مجلس و دستگاه قضایی میزان دارایی خود را قبل و بعد از مسوولیت به اطلاع مردم رسانده و این کار رسانه ای شود.

این شفاف سازی ها هر گونه شائبه و شایعات با اساس یا بی اساس را از ذهن مردم پاک کرده و واقعیت های را افشا و جامعه را به سمت سلامت بیشتر سوق می دهد.

اینکه گفته می شود، بعضی داوطلب های نمایندگی مجلس در استان ها و تهران یک و 2 میلیارد تومان بودجه برای انتخابات در نظر گرفته اند و از ماهها قبل مشغول هزینه کرد آن ها هستند، یک فاجعه است و امیدواریم که چنین اخباری درست نباشد و مردم هم بدانند ، چنین افرادی به محض ورود به خانه ملت به جای خدمت و قانونگذاری ، راه در آمد و برداشت هزینه های خود را جستجو می کنند و هرگز به فکر خدمت به نظام ، اسلام ، مردم و سرزمین شان نخواهند بود.

از آنجایی که وظیفه خطیر هر رسانه ای روشنگری ، فرهنگ سازی و بازتاب خواسته های مردم است، ما نیز این تحلیل  نقد گونه را ارایه کردیم به آمید آنکه مسوولان به آن توجه کنند و شاهد واکنش های لازم در روزهای اینده  باشیم./ انشاء الله

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 459
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران