پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 360 تاریخ : 1390/03/24-00:00:00
,17,
استفاده از فناوری نوین برای کمک به افراد کم‌شنوا

تازه‌های دنیای فناوری؛

استفاده از فناوری نوین برای کمک به افراد کم‌شنوا

بسیاری از افراد کم شنوا که از سمعک استفاده می کنند از کاهش کارآیی این سیستم در گذر زمان گلایه دارند، اما فناوری برای حل این مشکل هم به کمک آمده است.

یکی از اساتید دانشگاه اسکس انگلیس می گوید سمعک ها به غیر از کاهش مداوم کارآیی مشکل جدی دیگری هم دارند و قابلیت تفکیک کردن صداها را ندارند.
به بیان دیگر سمعک ها همه صداهای محیط اطراف را با همدیگر تشدید و تقویت می کنند و در نتیجه فرد کم شنوا فقط سروصداهای بلندی را می شنود و برای تشخیص صدای اصلی دچار مشکل می شود.
این مساله به خصوص در محیط های شلوغ دردسرآفرین می شود. حال این پرفسور با طراحی یک مدل رایانه ای خاص تفکیک صداها در سمعک و تقویت صداهای اصلی را ممکن کرده است. نرم افزار نصب شده بر روی این مدل را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد تا صرفا صداهای اصلی و نه مزاحم را تقویت کند.
این نرم افزار با درک سروصداهای موجود در محیط و سطح هر صدا استانداردهای جدیدی را به نسل جدید سمعک ها اضافه خواهد کرد.
گروه همکار وی موفق به طراحی نمونه اولیه یک سمعک شده اند که نرم افزار یاد شده به آن اضافه شده است. این گروه حدود سه سال و نیم است که در حال کار بر روی این طرح هستند و می گویند 600 هزار پوند بودجه صرف این تحقیقات کرده اند.
آنها امیدوارند ظرف چهار سال آینده بتوانند این طرح را تکمیل کنند. 
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران