همراه بانک تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3597 تاریخ : 1390/10/19-00:00:00
,1,
دفاتر روستائی پست بانک بیش از 10 هزار شغل ایجاد کرده است

سرپرست دانشکده مخابرات:

دفاتر روستائی پست بانک بیش از 10 هزار شغل ایجاد کرده است

با ایجاد و راه اندازی 10 هزار دفترخدمات بانکی و ICTروستایی در سطح روستاها و مناطق محروم کشور بیش از 10 هزار شغل برای هموطنان ایجاد شده و حدود 30 هزار نفر نیز از این طریق

 دکتر حسنی صدر سرپرست دانشکده علمی – کاربردی شرکت مخابرات ایران در اولین همایش دفاترخدمات بانکی و ICT روستایی استان یزد ضمن بیان این مطلب و تقدیر از حمایت های بی دریغ وزارت ارتباطات، استانداری، پست، پست بانک و مخابرات از کارگزاران این دفاتر گفت: همایش های استانی دفاتر ICT روستایی در امتداد همایش های سراسری بویژه سومین همایش است که در همه این همایش ها تاکید بر واگذاری خدمات کلیه دستگاه های اجرائی کشور به این دفاتر
و کارگزاران آن است و به نوعی همه به دنبال حل مشکلات آنان هستند.
وی اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی 10 هزار دفتر در برنامه چهارم توسعه کشور پیش بینی شده بود که عملیاتی شد و در برنامه پنجم توسعه نیز 6 هزار دفتر دیگر پیش بینی شده که ایجاد 16 هزار دفتر در سطح دنیا بی نظیر است و کشورمان در مقایسه با کشورهای پیشرو در این زمینه نظیر هند، تایلند و مالزی در موقعیت بی نظیر و مناسبی قرار دارد.
دکتر حسنی صدر افزود: سهم استان یزد از 10 هزار دفتر خدمات بانکی 156 دفتر است که اکثر کارگزاران آن دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های پست، پست بانک و مخابرات در کل کشور بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال و به ازای هر دفتر بطور میانگین حدود 200 میلیون ریال سرمایه گذاری نموده و به کارگزاران تحویل داده است.
سرپرست دانشکده علمی – کاربردی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: هر دفتر باید برای خود بعنوان یک بنگاه اقتصادی طرح تجاری و کسب و کار داشته باشد تا بتواند به مردم خدمت رسانی بیشتری بکند که این خواست حکومت و نظام است چون نظام به دنبال ادامه روند مردم سالاری و تامین رفاه و آسایش مردم و عدالت اجتماعی است.
وی با تاکید بر شناسائی مشکلات دفاترICTروستایی و کارگزاران آن عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های مخابرات، پست و پست بانک چهار مجموعه بزرگ و جهانی همواره بعنوان پشتیبان و حامی بسترهای لازم را در این دفاتر فراهم کرده اند و باید این دفاتر مدیریت شوند تا موقعیت کارگزاران آن تثبیت شود و باید سایر سازمانهای دولتی و بخش خصوصی نیز خدمات و فعالیت های خود را به این دفاتر بیاورند تا به کارآفرینی در این دفاتر کمک کنند.
دکتر حسنی صدر اضافه کرد: ارائه 200 نوع خدمت در دفاترICTروستایی بعنوان کف و حداقل خدمت است و باید این تعداد خدمت به بیشترین حد ممکن ارتقاء یابد تا شرائط زندگی بهتر برای روستائیان فراهم شود زیرا که حدود 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند و خدمت رسانی به آنان به تحقق دولت الکترونیک کمک می کند.
سرپرست دانشکده علمی – کاربردی شرکت مخابرات ایران خاطر نشان ساخت: شعار سال 2011 اتحادیه جهانی مخابرات برگرفته از شعار دومین همایش سراسری دفاتر ICTروستایی کشورمان همان؛ زندگی بهتر و راحت تر و علمی تر برای مردم بود که کار بسیار ستودنی است و با تلاش های زیاد توانستیم کاردانی رشته ICT روستایی را به تصویب وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برسانیم تا کارگزارن بصورت مجازی نسبت به ادامه تحصیل و افزایش دانش و اطلاعات خود اقدام نمایند.
وی در پایان با اشاره به لزوم خلاق بودن کارگزاران دفاتر جهت فرصت آفرینی و توانمندسازی گفت: در دهه آینده نیاز به افزایش پهنای باند و سرعت فضای مجازی از نیاز به آب، گاز و برق نیز برای افراد مهم و اساسی است و به ازای 10 درصد افزایش پهنای باند تعداد 100 هزار شغل ایجاد می شود و به همین منظور تکمیل ظرفیت های دفاتر و استفاده از آن لازم و ضروری است و همچنین تدوین یا اصلاح قوانین و مقررات مربوطه نیز اجتناب ناپذیر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 164
نشان بانک ، شروع یک زندگی دیجیتال طرح آرامش پست بانک ایران