پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3593 تاریخ : 1390/10/19-00:00:00
,2,
 برنامه ریزی بانک سپه برای حمایت از بخشهای مولد و رفع نیازهای مردم

مدیر شعب بانک سپه استان مازندران در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

برنامه ریزی بانک سپه برای حمایت از بخشهای مولد و رفع نیازهای مردم

بر مبنای استراتژی مدون نقش آفرینی بانک در عرصه کلان اقتصادی طی سالهای گذشته و خصوصاً در سال اخیر پررنگ تر از گذشته شده و اقتصاد کشور بیش از گذشته حضور اثرگذار بانک سپه را

 اسفندیار گراوند مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به استراتژی اصلی این بانک مبنی بر حمایت از بخشهای مولد و کمک به دولت در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی به نقش آفرینی بانک سپه در پروژه های بزرگ و استراتژیکی همچون برداشت و استخراج نفت از مخازن دار خوین، پل خلیج فارس به عنوان آرزوی 40 ساله کشور، ایجاد 60 درصد ظرفیت سیمان کشور، واردات 900 هزار تن کالای اساسی برای مهیا شدن شرایط لازم بمنظور اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: این استراتژی قوی تر و با صلابت تر در استان مازندران نیز به اجرا در آمده و پیگیری می شود.

* پرداخت 2 هزار و 218 میلیارد ریال تسهیلات به بخشهای مختلف استان
مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران در ادامه با اشاره به نقش آفرینی این بانک در سطح استان مازندران اظهار داشت: این بانک با توجه به درک شرایط خاص استان و به منظور کمک به اشتغال، فعالیتهای مولد و رفع نیازهای ضروری مردم طی سال جاری بالغ بر 2 هزار و 218 میلیارد ریال به بخشهای مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.
گراوند رشد منابع بانک سپه استان مازندران طی سالجاری نسبت به سال قبل را 14 درصد عنوان کرد و افزود: از 2 هزار و 218 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی توسط این بانک طی سال جاری بالغ بر 879 میلیارد ریال به بخش صنعت، 259 میلیارد ریال به بخش مسکن، 345 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و 7 میلیارد ریال به بخش صادرات توسط بانک سپه تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران در ادامه میزان تسهیلات پرداختی این بانک به بخش خدمات را 341 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بخش بازرگانی استان نیز در سال جاری بیش 265 میلیارد ریال از بانک سپه تسهیلات دریافت کرده است.
گراوند توجه بانک سپه به نیازهای ضروری مردم استان را نیز از دیگر اولویت های تعریف شده در این بانک عنوان کرد و گفت: به منظور رفع نیازهای ضروری مردم، طی سال جاری بالغ بر 122 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

* ایجاد 4 هزار و 154 فرصت شغلی جدید با کمک بانک سپه استان
مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران با بیان اینکه اگر متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد یک فرصت شغلی جدید را 18 میلیون تومان در نظر بگیریم، با توجه به تسهیلات پرداختی توسط بانک سپه و طبق بررسیهای صورت گرفت بر روی طرحهایی مولدی که تسهیلات دریافت کرده اند تاکنون با کمک این بانک در سطح استان بالغ بر 4 هزار و 154 شغل جدید ایجاد شده است.

* پرداخت 70 میلیارد ریال تسهیلات سوخت
گراوند در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و نقش آفرینی بانک سپه در اجرای این قانون گفت: با کمک بانک سپه و واردات 900 هزار تن کالاهای اساسی خیال دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها راحت شد و زمینه اجرای عملی این قانون فراهم گردید.
وی با بیان اینکه بانک سپه استان مازندران در این راستا تمام سعی خود را بکار گرفته تا به بهترین شکل قانون فوق به اجرا در آید، گفت: تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات کارت سوخت توسط بانک سپه استان مازندران به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

* پرداخت 401 میلیارد ریال تسهیلات به 2 هزار واحد مسکونی فرسوده استان
مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اهمیت توجه به بافت های فرسوده استان گفت: طبق توافقات صورت گرفته با مسئولین استان تعداد 2200 واحد مسکونی فرسوده به این بانک سپرده شد تا تسهیلات بازسازی بافت های فرسوده به آنها پرداخت شود.
وی افزود: با برنامه ریزی مدون صورت گرفته و با بسیج تمام امکانات تاکنون بالغ بر 2 هزار واحد مسکونی فرسوده استان از بانک سپه تسهیلات دریافت کرده اند.
گراوند با بیان اینکه مبلغ کل تسهیلات پرداخت شده به این 2 هزار واحد بالغ بر 401 میلیارد ریال بوده است افزود: مابقی 200 واحد فرسوده که به بانک سپه سپرده شده اند به مجرد تکمیل کردن پرونده های خود از این بانک تسهیلات دریافت خواهند کرد.

* پرداخت 4 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد
مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران در بخش دیگر از سخنان خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر توجه به بخشهای مولد و اشتغال زا همچنین و پروژه های استراتژیک، توجه بانک سپه به رفع نیازهای ضروری مردم نیز بوده و هست افزود: با توجه به این نکته، بانک سپه استان مازندران بالغ بر 8 میلیارد و 275 میلیون ریال به بخش مشاغل خانگی معرفی شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات پرداخت کرده است.

* پرداخت 83 میلیارد ریال تسهیلات به ایثارگران، جعاله مسکن و لوازم خانگی
گراوند گفت: علاوه بر موارد یاد شده بانک سپه استان مازندران طی سال جاری تاکنون بالغ بر 13 میلیارد ریال تسهیلات جعاله تعمیرات مسکن، 5 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات خرید لوازم خانگی، 2 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با عنواین مختلف همچون درمان، تسهیلات دانشجویی و معیشتی و همچنین 63 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز به ایثارگران عزیز در جهت رفع نیازهای ضروری تسهیلات پرداخت کرده است.

* تقسیط بدهی تولیدکنندگان با بدهی معوق
مدیر شعب بانک سپه مازندران در ادامه با بیان اینکه تاکنون توانستیم 102 میلیارد و 618 میلیون ریال از مطالبات معوق خود را وصول کنیم گفت: بانک سپه استان آمادگی دارد تا در جهت کمک به واحدهای تولیدی و مولدی که قبلاً از این بانک تسهیلات دریافت کرده اند و پرداخت تسهیلات آنها معوق شده بدهی آنها را مجدداً تقسیط کند.

* بخشودگی 6 درصدی جریمه دیرکرد بدهکاران
گراوند با بیان اینکه بدهکارانی که اقدام به تعیین تکلیف بدهی خود کرده یا نسبت به تسویه آن اقدام کنند شامل بخشودگی 6 درصدی جریمه دیرکرد خواهند شد، اظهار داشت: پیشنهاد می کنم بدهکارانی که بدهی آنها معوق شده با مراجعه خود به بانک از فرصت خوب پیش آمده استفاده کرده و بانک را در کمک به واحدهای تولیدی و مولد استان یاری کنند.

* رشد 7 درصدی در تعداد عابر بانک های صادر شده
مدیر شعب بانک سپه منطقه مازندران با بیان اینکه این بانک در سطح استان بالغ بر 234 هزار و 759 عابر بانک صادر کرده است گفت: این نسبت در مقایسه با سال گذشته 7 درصد رشد نشان می دهد.
وی رشد دستگاههای کارت خوان بانک سپه در سطح استان را نسبت به سال قبل 300 درصد عنوان کرد و افزود: تعداد دستگاهها کارت خوان بانک سپه از 358 دستگاه در سال گذشته به 1592 دستگاه در سال جاری رسیده است.

* پرداخت 209 میلیارد و 856 میلیون ریال طلب گندم کاران
گراوند در ادامه با اشاره به عاملیت بانک سپه در خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی به عنوان طرح عظیم و ملی دولت گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح عظیم و خدمت رسانی شایسته به کشاورزان بانک سپه تمام امکانات و منابع خود را بسیج کرده است.
وی گفت: طی سال جاری بالغ بر 58 هزار تن گندم از کشاورزان استان به مبلغ 209 میلیارد و 856 میلیون ریال خریداری شد که بانک سپه عاملیت پرداخت وجوه آنها را به عهده گرفته است.
مدیر شعب بانک سپه استان مازندران افزود: برای اجرای هر چه بهتر این طرح بانک سپه استان بالغ بر 3 هزار فقره حساب عابر بانک افتتاح و در کوتاه ترین زمان ممکن به کشاورزان تحویل داد.
وی برنج خریداری شده از شالی کاران را 42 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: وجه مربوط به خرید این میزان برنج که بالغ بر 621 میلیارد ریال بود از طریق بانک سپه پرداخت شد.
گراوند میزان چای خریداری شده از کشاورزان استان را نیز 5 هزار تن عنوان کرد و گفت: 13 میلیارد و 545 میلیون ریال وجه چای فوق نیز از طریق بانک سپه استان به کشاورزان پرداخت شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران