پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3568 تاریخ : 1390/10/18-00:00:00
,16,
نمایشگاه کتاب گیلان افتتاح شد

نمایشگاه کتاب گیلان افتتاح شد

هفتمین نمایشگاه کتاب استان گیلان از روز 17 دی ماه با حضور مسوولان، نخبگان ، نویسندگان و شاعران در محل دائمی نمایشگاه های استان گیلان افتتاح شد و تا 23 دی برای بازدید و خرید

 به گزارش بانک و صنعت،  در آوردگاه بزرگ فرهنگی استانی 400 ناشر از سراسر کشور از جمله 60 ناشر از گیلان د 200 غرفه آخرین انتشار خود را در معرض بازدید علاقه مندان قرار دادند.

از ویژگی برجسته و بی نظیر نمایشگاه کتاب استان گیلان ، تخفیف ویژه آن آست که کتاب های با 50 درصد قیمت روی جلد به مردم عرضه می شود و این امر با  پیگیری های مسوولان ارشاد اسلامی استان به خصوص مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان محقق شد.

در مراسم افتتاح که معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندار ، مدیران حوزه فرهنگی حضور داشتند، منصور ایمانی مدیر کل ارشاد اسلامی استان ضمن خیر مقدم به حاضران و با برشمردن اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه اعلام کرد: براساس آخرین آمارها هم اکنون میزان سرانه مطالعه در استان نسبتا خوب است ، اگر چه این میزان باید با  فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و برپایی نمایشگاه ها  افزایش یابد.

وی تصریح کرد، از یک روز قبل از نمایشگاه کتاب سال گذشت که بعد از چهارسال وقفه در استان برگزار شد ، مسوولیت ارشاد اسلامی گیلان را عهده دار شدم و با خود عهد کرده ام که نمایشگاه های کتاب هر سال به صورت منظم برگزار شود و این نمایشگاه با ویژگی های خاصی افتتاح شد.

وی خاطر نشان کرد که برپایی نمایشگاه های کتاب بر میزان بصیرت و آگاهی افکار عمومی می افزاید و همیشه زمان مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

این مقام فرهنگی استان ، این مطلب را نیز متذکر شد که برپایی نمایشگاه کتاب اعتنایی ویژه به ناشران و فروشندگان کتاب است و اینکه مردم بدون استرس و با راحتی به انواع کتاب ها در یک مجموعه دسترسی دارند.

ایمانی تصریح کرد: برخی از فروشندگان کتاب ابراز می دارند که در جریان نمایشگاه های کتاب به اندازه یک یا دوسال فروش شان ، کتاب عرضه می کنند و از این حرکت استقبال شابان دارند.

وی این را نیز افزود که کتاب همه ما را با فرهنگ داخل و دیگر ملل آشنا می کند  و باید مطالعه کتاب در جامعه تشویق و افراد به خصوص جوان ها به آن ترغیب شوند.

در این مراسم ، دری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به ویژگی خاص نمایشگاه کتاب استان گیلان یعنی تخفیف 50 درصد گفت: حرکت خوبی به همت مدیر کل ارشاد اسلامی در این مسیر انجام شد. وی اضافه کرد: بسیاری از کتاب های ممکن است در کتابفروشی ها به دست نیاید ، آما در نمایشگاه های کتاب همه نوع تالیف و ترجمه ای وجود دارد و متقاضیان به آسانی به نیازهای خود دسترسی پیدا می کنند.

وی در سخنان خود دو مژده به مولفان و نویسندگان و خالقان اثار برتر داد و اینکه اگر نویسندگان با تالیفات خود در مجامع علمی صاحب عنوان و جایزه شوند، در لیست نخبگان استان و کشور قرار می گیرند.

هم چنین نویسندگانی که به لحاظ رتبه و ارزش نوشتار و نیز لیست برترین ها در جمع 10 نفر نخست قرار گیرند، از آن ها حمایت می شود تا شمارگان تالیف شان با چند هزار جلد برسد و با توزیع کتاب در مدارس و در بین مردم از این گروه از نویسندگان حمایت می شود.

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاکید ات بنیان گذار جمهوری اسلامی و نیز مقام معظم رهبری در این خصوص ، اظهار داشت:  در بینش اسلامی مطالعه و علم آموزی جایگاه خاصی دارد و علم و دانش انسان را از کج فهمی دور می کند.

مهندس مهدی سعادتی  یاد آور شد، علم آموزی به منزله جهاد است و انسان مومن باید براساس نص صریح قرآن کریم،  در این مسیر جهاد کند و با این عمل به علل خلقت خود پی ببرد.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها میزان سرانه مطالعه در استان گیلان 84دقیقه است ، گفت: این میزان در میان استان های کشور از سطح خوبی برخورد است .

وی با اشاره به وجود 74 باب کتابخانه در استان و ساختمان در دست احداث کتابخانه عمومی استان در مرکز شهر رشت، گفت: براساس پیگیری های به عمل آمده مصوب شد تا کتابخانه ملی  نیز در استان تاسیس شود که مقدمات این کار در دست انجام است.

وی تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری بر روی کتاب د کشور باید بیشتر شود و مردم برای آگاهی امکان دستیابی به هر نوع کتاب و نوشته مفیدی را داشته باشند.

در پایان این مراسم از کتاب " گلهای سفید" شامل خاطرات جمعی از شهیدان استان با گردآوری رضوان خواه فرزند شهید رونمایی شد. در این رونمایی به مادر و همسر شهید و نیز مولف کتاب لوح تقدیر و هدایایی تعلق گرفت.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 441
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران