پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 356 تاریخ : 1390/03/24-00:00:00
,15,
نگرانی مایکروسافت از احتمال خرید نورتل توسط گوگل

تازه‌ههای وب و اینترنت؛

نگرانی مایکروسافت از احتمال خرید نورتل توسط گوگل

شرکت مایکروسافت از طرح احتمال خرید شرکت نورتل یا برخی اختراعات ثبت شده آن توسط گوگل به شدت نگران شده است.

 به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، برخی منابع خبری می گویند گوگل قصد دارد 6000 حق اختراع ثبت شده شرکت نورتل را با پرداخت رقم قابل توجهی خریداری کند. نورتل که مدتی است ورشکسته شده برای پرداخت بدهی های خود به دریافت چنین مبالغی احتیاج دارد.
نگرانی مایکروسافت آن است که گوگل بلافاصله بعد از خرید این حق اختراعات ثبت شده شیوه و موافقتنامه های استفاده از آنها را تغییر دهد و لذا برای مایکروسافت مشکلات جدی ایجاد کند. در حال حاضر این حق اختراعات از نوع royalty-free بوده و استفاده از آنها در محصولات مایکروسافت محدودیت خاصی ندارد.
مایکروسافت برای جلوگیری از وقوع هرگونه مشکل مساله را در یک دادگاه ورشکستگی در دلاویر مطرح کرده و تلاش دارد تا توافقات فعلی خود با نورتل را درصورت انتقال آن به گوگل یا هر شرکت دیگری حفظ کند. گوگل اعلام کرده قصد دارد بیش از 900 میلیون دلار صرف انتقال این شرکت ورشکسته و حق انتقال های ثبت شده آن بکند.
این حق اختراع های ثبت شده حوزه هایی همچون انتقال بی سیم ویدیو، وای – فای، LTE را در بر می گیرند. این نگرانی محدود به مایکروسافت نیست و نوکیا، موتورولا و Hewlett-Packard هم از این مساله اظهار نگرانی کرده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران