پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3537 تاریخ : 1390/10/15-00:00:00
,17,
هزینه پول‌های هنگفت؛ نشانی برای شناسایی نامزدهای جریان‌انحرافی

هزینه پول‌های هنگفت؛ نشانی برای شناسایی نامزدهای جریان‌انحرافی

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم،تصمیم شورای نگهبان درباره اینکه هزینه‌های انتخاباتی، در احراز صلاحیت‌ نامزدها مورد توجه قرار می‌گیرد را ناشی از اعلام رسمی جریان انحرافی

به گزارش بانک و صنعت، جعفر قادری تصمیم شورای نگهبان درباره اینکه هزینه‌های انتخاباتی، در احراز صلاحیت‌ نامزدها مورد توجه قرار می‌گیرد را ناشی از اعلام رسمی جریان انحرافی از صرف پول‌های کلان برای فرستادن افراد خود به مجلس دانست و گفت: اعلام نظر شورای نگهبان کمک بیشتری به نظارت بر تبلیغات  نامزدها می کند تا فضای سالمی در تبلیغات انتخاباتی داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، تصمیم شورای نگهبان در رقابتی شدن فضای انتخابات نیز تاثیرگذاراست، افزود: براین اساس نمایندگان اصیل مجلس که به کانون‌های ثروت دسترسی ندارند، به عنوان رقیب جریان مقابل نگرانی از بابت تبلیغات انتخاباتی معمولی خود، نخواهند داشت.

مجلس به نمایندگانی نیاز دارد که به کانون‌های قدرت و ثروت وصل نباشند

 وی با بیان اینکه مجلس به نمایندگانی نیاز دارد که به کانون‌های قدرت و ثروت وصل نباشند و از جنس مردم باشند، افزود: خرج‌های کلان، معیار خوبی برای شناسائی افرادی است که در حال حاضر دم از استقلال رای می زنند، اما میزان هزینه‌های آنها نشان می‌دهد به کجا وابسته هستند و از کجا حمایت می شوند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، ادامه داد: این نشانه‌ها به شورای نگهبان کمک می‌کند که با نظارت بر جریانی که می خواهد با اتکای پول ، نیروهای خود را به مجلس بفرستد، به سلامت انتخابات کمک کند.

صرف پول‌های کلان نشانه جریان انحرافی است

قادری با طرح این موضوع که تبلیغ انتخاباتی درحد متداول و معمولی از هدر دادن پول بیت المال کم می کند، تصریح کرد: معمولا نماینده اصیل مجلس به این حجم از منابع مالی دسترسی ندارد، صرف پول های کلان نشانه جریان انحرافی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم، ادامه داد: از طرفی در قانون انتخابات، خرید و فروش رای وهزینه کردن پول های کلان خلاف قانون است و شورای نگهبان به استناد موازین قانونی می‌تواند درباره رد صلاحیت نامزدهای جریان انحرافی تصمیم بگیرد.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان روز - سه شنبه -  ۱۳ دی ماه، در حاشیه جلسه معارفه رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هزینه‌هایی که در انتخابات می شود بی حساب و کتاب نیست، گفت: در احراز صلاحیت‌ها تا آنجا که ممکن باشد این هزینه‌های انتخاباتی را مورد توجه قرار می د

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 247
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران