پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465289 تاریخ : 1398/03/04-14:31:49
,6,
350 قطعه خودرو‌های سایپا نیازمند بومی سازی

350 قطعه خودرو‌های سایپا نیازمند بومی سازی

گروه خودروسازی سایپا از قطعه سازان خواست کمک صنعت خودرو بیایند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایشگاه دائمی قطعات وارداتی صنعت خودرو در شرکت سازه گستر سایپا واقع در کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج برگزار شده است.

این نمایشگاه بدنبال راه اندازی پویش ملی بومی سازی قطعات صنعت خودرو، برگزار شده است که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در همه صنایع بزرگ کشور در حال ایجاد است.

مهدی پازوکی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا در حاشیه این نمایشگاه گفت: گروه خودروسازی سایپا آمادگی دارد با شرکت‌های دانش بنیان و قطعه سازانی که قادر به تولید این قطعات باشند، همکاری و تولیدات آن‌ها را خریداری کند.

وی افزود: در این نمایشگاه که همه روزه از ساعت 8 تا 16 برپاست، بیش از 350 قطعه خودرو‌های گروه تولیدی سایپا که هم اکنون از خارج کشور وارد می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به وجود زنجیره قوی تامین قطعات خودروسازان اصلی در کشور گفت: همه این شرکت‌های عضو زنجیره تامین، از چگونگی همکاری با خودروسازان آگاه هستند و ما بیشتر، به دنبال کمک گرفتن از دانشگاهیان، پژوهشکده‌ها و بنیه علمی کشور هستیم و قصد داریم نیازمندی‌های خود را به این بخش عرضه کنیم.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا افزود: شرکت‌های دانش بنیان که ذیل معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری تعریف شده اند، از مکانیزم‌های مناسبی همچون اعتبارات صندوق توسعه ملی برای حمایت برخوردارند ضمن اینکه گروه خودروسازی سایپا هم راهکار‌های حمایتی خود را از قطعه سازان تعریف کرده است.
پازوکی همچنین گفت: گروه سایپا یک نشست مشترک نیز با همه تولید کنندگان و قطعه سازان در روز‌های هفتم و هشتم خرداد برگزار می‌کند تا ابعاد همکاری و نیازمندی‌های خود را برای آن‌ها تشریح کند.
وی، تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه داخلی سازی قطعات خودروها، تولید محصولات جدید و کاهش ارزبری در صنعت خودرو را از جمله اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: صنعتگران، دانشگاهیان و نخبگان می‌توانند هرگونه طرح و پیشنهاد علمی و عملی خود را به دبیرخانه این همایش منعکس کنند و مطمئن باشند که گروه خودروسازی سایپا از تمام طرح‌های عملی و علمی آن‌ها استقبال خواهد کرد.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا افزود: علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از طریق تماس با مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا یا مراجعه حضوری به نمایشگاه قطعات بومی نشده مورد نیاز صنعت خودرو و حضور در این نشست مشترک، و همچنین مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات به نشانی www.airicsaipa.com برای خودکفایی صنعت خودرو مشارکت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران