پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3491 تاریخ : 1390/10/12-00:00:00
,8,
بورس کالا شیرین شد

بورس کالا شیرین شد

این روزها معاملات شکر در رینگ کشاورزی بورس کالا به حدی قابل توجه است که در برخی روزها، حجم این محصول از میزان خرید و فروش فولاد هم بیشتر می‌شود.

 

به گزارش روز دوشنبه بانک و صنعت ،از ابتدای تابستان تا پایان آبان‌ماه امسال، تنها ۱۷ هزار و ۵۷۲ تن از شکر عرضه شده در بورس کالا معامله شد و ارزش معاملات این محصول ۲۱۹ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۷۱۸ هزار ریال ثبت شد.

پیش از این، بهترین معاملات شکر در تیر ماه 90 بود که ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن از این کالا به ارزش ۲۰۶ میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۵۸۸ هزار ریال معامله شد.

حتی رکود معاملات این محصول تا جایی بود که در مهر و آبان امسال هیچ خریداری برای شکر در تالار معاملات بورس نبود؛ اما چند هفته‌ای است که داستان عوض شده و صف تقاضایی بیش از ۲۰ هزار تن در تالار برای خرید شکر تشکیل می‌شود.

در نخستین روز معاملاتی بورس کالا در هفته گذشته یک اتفاق عجیب رخ داد و محموله سنگینی از شکر مورد معامله قرار گرفت. مدیرعامل یکی از شرکت‌های کارگزاری در خصوص رونق معاملات شکر در بورس گفت: به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل استقبال خریداران از شکر، افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته و پیش‌بینی تداوم این رشد است.

محمدرضا گرامی پور در ادامه افزود: قیمتی که شکر در بورس معامله می‌شود تا دو ماه گذشته به صرفه نبود؛ اما روندی که دلار در پیش گرفته، فعالان بازار این محصول را به خرید ترغیب کرده است. این روزها خریداران بر این باورند که هر چه زودتر یک محصول را بخرند، سود می‌کنند؛ چون نرخ دلار بالا می‌رود و اگر آنها خرید خود را عقب بیندازند، باید بهای بیشتری در قبال خرید یک محصول بپردازند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران