پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3485 تاریخ : 1390/10/12-00:00:00
,17,
افزایش قیمت لبنیات وشیر خام بیش از 600 تومان ممنوع

افزایش قیمت لبنیات وشیر خام بیش از 600 تومان ممنوع

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت: طبق آخرین مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تاکید کارگروه کنترل بازار، دامداران نباید هر کیلو شیر خام را بیش از 600 تومان بفروشند و صنایع لبنی نیز نباید هیچگونه افزایش

 

‌به گزارش بانک و صنعت، طبق مصوبه‌ی کارگروه کنترل بازار و تاکید معاون اول رییس جمهوری به عنوان رییس این کارگروه؛ سقف قیمت شیرخام با بهترین برند و با 3.2 درصد چربی حداکثر 600 تومان است و با قیمت‌های بیش از این میزان باید برخورد شود.

همچنین هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی غیرقانونی است تا این‌که در پایان هفته جاری قیمت تمام‌شده‌ی شیرخام از سوی دامداران به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام شود و این سازمان پس از بررسی قیمت‌ها برای اصلاح قیمت‌ شیرخام و فرآورده‌های لبنی تصمیم‌گیری کند.

درحالیکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران مجددا تاکید کرده است« حداکثر قیمت خرید شیر خام ممتاز (قیمت پایه 3.2 چربی با حداقل بار میکروبی) 6000 ریال بوده و لازم است کارخانه‌های لبنی در زمان خرید شیر خام و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان محل استقرار کارخانه ارجاع تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد و همچنین هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی فاقد وجاهت قانونی بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف به برخورد قانونی با افزایش قیمت‌های خودسرانه دامداران و واحدهای تولیدی هستند.» در حال حاضر هم شیرخام به قیمت بالاتر از 600 تومان فروخته می‌شود و هم صنایع لبنی با توجیه خرید شیرخام به قیمت بالای 600 تومان، نرخ فرآورده‌های خود را افزایش داده‌اند.

در این زمینه رییس اتحادیه‌ی دامداران درباره‌ی بالا‌بودن قیمت شیرخام اظهار می‌کند: هیچ کنترل و نظارتی بر بازار و قیمت علوفه نمی‌شود و نرخ نهاده‌های داخلی و وارداتی صنعت دامپروری روز‌به‌روز رو به افزایش است.

رییس اتحادیه فرآورده‌های لبنی نیز گفت: برخی کارخانه‌های لبنی از هفته‌ی گذشته 10درصد بر قیمت محصولات خود افزودند که طبق اعلام سازمان حمایت باید نرخ فروش را به قیمت قبل بازگردانند تا درباره شیرخام و محصولات لبنی تصمیم‌گیری شود که قیمت محصولات برخی کارخانه‌ها به قیمت قبل بازگشته و برخی هنوز قیمت افزایشی خود را اعمال می‌کنند.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به 31 سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها اعلام کرده است: « ضروری است ضمن کنترل و نظارت بر بازار شیر و فرآورده‌های لبنی اقدامات کنترلی لازم جهت تثبیت قیمت شیرخام به عمل آمده و با موارد تخلف برخورد قانونی لازم صورت پذیرد».

طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کلیه‌ی کارخانه‌ها علاوه بر خودداری از خرید شیرخام بالاتر از قیمت 600 تومان، در صورت استنکاف واحد‌های دامداری، اسناد و مدارک به همراه نشانی واحد‌های فروشنده به معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات این سازمان ارسال تا اقدامات قانونی لازم معمول شود.

براین اساس، هیچگونه افزایش قیمت محصول به دلیل خرید شیرخام بالاتر از قیمت فوق پذیرفته نبوده و با متخلفان احتمالی برخورد صریح قانونی صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است؛ قیمت محصولات از جمله شیر پاستوریزه و ماست از سوی چندین کارخانه افزایش داشته و پس از اخطار سازمان حمایت همچنان با قیمت افزایش یافته و جدید به فروش می‌رسند.

3939

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران