پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3481 تاریخ : 1390/10/12-00:00:00
,20,
پلیس قصد سرک کشیدن به حساب های مردم ندارد/امنیت نسبی است

احمدی مقدم:

پلیس قصد سرک کشیدن به حساب های مردم ندارد/امنیت نسبی است

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت : شهری - یک روز پس از اینکه فرمانده نیروی انتظامی گفت: 'اگر پلیس حساب‌ها را رصد می‌کرد، اختلاس‌اخیر صورت نمی‌گرفت' او تفسیر دیگری از حرفهایش ارائه کرد.

 .

به گزارش خبر گزاری بانک وصنعت سردار اسماعیل احمدی مقدم در نخستین همایش افکار عمومی و امنیت اجتماعی گفت: "روز گذشته سخنانی در مورد اعلام آمادگی پلیس برای راه‌اندازی پلیس تخصصی امور بانکی و مالیاتی داشتم که انتقاداتی در مورد اینکه پلیس می‌خواهد حساب‌های شخصی مردم را رصد و کنترل کند، انجام شد اما باید بگویم که پلیس قصد سرک‌کشیدن به حساب‌های شخصی مردم را ندارد بلکه پلیس می‌تواند با رصد و کارهای تحقیقاتی و فنی از بروز مشکلات مالی بزرگ جلوگیری کند."
دیروز احمدی مقدم در همایش سراسری بررسی روند اجرای مصوبات اخیر دولت در عرضه مبارزه با قاچاق و کالا گفت: "در تمامی دنیا، پلیس جرایم مالی همه حساب‌ها را رصد می‌کند، اگر این اتفاق در داخل کشور اتفاق افتاده بود اختلاس‌اخیر صورت نمی‌گرفت."

او همچنین گفت: "پلیس آمادگی آن را دارد که برای جرایم اقتصادی، مالیاتی و بانکی پلیسی متخصص ایجاد کند. در تمامی دنیا، پلیس جرایم مالی همه حساب‌ها را رصد می‌کند."

 

امنیت نسبی است

اما در این همایش احمدی‌مقدم درباره امنیت اجتماعی گفت: "امنیت موضوعی نسبی است و امنیت مطلق و ناامنی مطلق وجود ندارد. بررسی جنبه عام امنیت یکی از وظایف و ماموریت‌های نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی به دنبال بررسی جنبه عمومی و عام امنیت اجتماعی نیست بلکه امنیت خاص را دنبال می‌کند."

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه افکار عمومی و امنیت اجتماعی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند گفت: انسان به عنوان عنصر اصلی جامعه می‌تواند نقش مهمی در افزایش و ارتقاء فرآیند امنیت داشته باشد. همراه‌سازی افکار عمومی برای ایجاد و قبول قانون و در نتیجه امنیت نقش بسزایی دارد.

احمدی مقدم با بیان اینکه شناخت افکار عمومی از دو جهت برای نیروی انتظامی مهم و مثمرثمر است در توضیح سخنان خود گفت: سنجش و ارزیابی مطالبات امنیتی مردم یکی از اهداف نیروی انتظامی در شناخت افکار عمومی است. چرا که نیروی انتظامی نمی‌تواند بدون شناخت مردم تصمیم‌گیری کند و اگر اقدام به انجام چنین کاری کند در عمل و در اجرای طرح‌های امنیتی خود نه تنها توفیقی به دست نمی‌آورد بلکه موجب هدررفتن منابع و نیرو نیز می‌شود.

او سنجش و ارزیابی عملکرد پلیس را یکی دیگر از اهداف نیروی انتظامی برای شناخت افکار عمومی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی با سنجش و ارزیابی عملکرد خود از دیدگاه مردم متوجه می‌شود که آیا عملکردشان مطلوب جامعه بوده است؟ گاهی افکار عمومی تحت تاثیر اخبار ناگهانی قرار گرفته و برخوردهای آنی و زودگذر از خود نشان می‌دهد، روزانه ده‌ها کانال فارسی‌زبان با سرعت زیادی اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند و این سرعت انتقال و انعکاس اخبار به گونه‌ای است که پس از آن هر چقدر نیز این خبر تکذیب یا تفسیردرست شود تاثیری در پذیرش آن ندارد.

 

اقتدار نرم

احمدی‌مقدم با بیان اینکه امروزه پلیس در پی برقراری اقتدار نرم است، گفت: اقتدار سخت نیازمند نیرو، تجهیزات و بازوان پرتوان است و برای مقابله با سارقان و زورگیران خشن می‌توان از این اقتدار استفاده کرد، اما امروز افرادی ناپیدا با ظاهری فریبنده و با تبلیغات گسترده و با راه‌اندازی شرکت‌های خیالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

فرمانده ناجا افزود: در گذشته دزدی با زحمت از دیوار خانه مردم بالا رفته و اموال یک نفر را می‌ربود اما امروزه افراد با ظاهری شیک و با تبلیغات فریبنده اموال هزاران نفر را می‌برند و گاها دیده می‌شود مردم آگاهانه خود را در معرض این‌گونه کلاهبرداری‌ها قرار می‌دهند.

وی افزود: طبیعی است که در برخورد با جرایم جدید ابزار قوی و پلیسی کارآمد نیازمند است و باید نیروی انتظامی باید جامعه را در برابر خطرات نرم و ناپیدا محافظت کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی سه افق و چشم‌انداز تا پایان برنامه پنجم توسعه برای خود در نظر گرفته است، گفت: یکی از این افق‌ها اشراف اطلاعاتی است که باید پلیس قدرت پیش‌بینی تهدیدات را داشته باشد و عنصر منفعلی در برابر تهدیدات و ضربات احتمالی نباشد.

احمدی‌مقدم قدرت اجتماعی و اقناع افکار عمومی را یکی دیگر از چشم‌انداز‌های پلیس در پایان برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: قدرت اجتماعی و اقناع افکار عمومی برای تقویت سرمایه اجتماعی محصول عملکرد سازمان‌ها و دیگران است و رسیدن به این مهم با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و وسیع صورت می‌گیرد.

 

پیشگیری اجتماعی

در این همایش همچنین معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: "ما در نیروی انتظامی به دنبال اقتدار نرم هستیم. این اقتدار بدون مشارکت مردم تحقق نمی‌یابد."

سردار بهمن کارگر با بیان اینکه پلیس معتقد است که امنیت پایدار، امنیتی مشارکتی است گفت: "امنیت مشارکتی نیز با همیاری و همکاری مردم ایجاد می‌شود. پلیس به دنبال پیشگیری اجتماعی است از دید پلیس پیشگیری اجتماعی مقدم بر سایر پیشگیری‌هاست."

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پایان با بیان اینکه ما باید به سمت پیشگیری اجتماعی روی آوریم گفت: معتقدیم سازمانی موفق است که ضمن پیش‌بینی اجتماعی، پیش‌سازی نیز داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران