پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3469 تاریخ : 1390/10/11-00:00:00
,20,
 یارانه های نقدی چهارشنبه قابل برداشت است

یارانه های نقدی چهارشنبه قابل برداشت است

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها گفت:‌ یارانه نقدی ، صبح چهارشنبه این هفته قابل برداشت است.

به گزارش روز یکشنبه بانک و صنعت، بهروز مرادی در باره  راهکارهای دولت برای حمایت از بخش تولید دراجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها افزود: شیرینی اجرای این قانون زمانی کامل می شود که در بنگاه های تولیدی نیز مشکلی نداشته باشیم و توجه اصلی ما در اجرای این قانون پرداختن به تولید است.
وی گفت: برخی گمان می کنند یارانه پرداختی به بنگاه ها نیزباید مشابه یارانه واریزی به مردم باشد در صورتی که این غیرمنطقی و نشدنی است.
مرادی افزود: اگرچه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در مدت یکسال به اصلاح الگوی مصرف در میان مردم منجر شد اما درخصوص تولید ، حداقل به سه سال زمان برای تغییر ساختارها، فناوری ها و افزایش بازدهی انرژی نیاز داریم.
وی گفت: ما در اجرای این قانون هیچگاه در پی تثبیت قیمت ها نبوده و همواره از مدیریت بازار و افزایش منطقی قیمت ها سخن گفته ایم چراکه با افزایش قیمت حامل های انرژی حتما باید قیمت مواد تولیدی افزایش یابد.
مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها افزود: برهمین اساس در همه بخش های تولید، متناسب با افزایش هزینه های واردشده به آنها و حتی بیشتر از آن اجازه افزایش قیمت داده ایم.
مرادی گفت: علاوه بر این ،تسهیلاتی معادل هزار میلیارد تومان با سود 4 درصد در یکسال گذشته به تولیدکنندگانی که مشکل سرمایه درگردش داشتند داده ایم.
وی افزود: قیمت برق و گاز در کشور کماکان ترجیحی است و قیمت برق در بخش های صنعتی ارزان تر از بخش های خانگی محاسبه می شود و این اقدام تاکنون سابقه نداشته است.
مرادی در ادامه به دیگر روش های حمایتی از بنگاه های تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه 12 میلیون لیتر سوخت سهمیه ای به بخش کشاورزی، 5 میلیون لیتر به صنایع و 700 هزار لیتر به بخش شیلات داده می شود.
وی افزود: براساس ماده 8 قانون هدفمندسازی یارانه ها امسال باید 10 هزار میلیارد تومان به بنگاه ها،‌ شهرداری ها، دهیاری ها، حمل و نقل و همچنین در قالب جوایز صادراتی داده شود که از این مقدار 4 هزار میلیارد تومان شامل جبران زیان شرکت های خدمات رسان برق و آب پرداخت شد و تاکنون 7 هزار و 383 میلیارد تومان نیز بابت حمایت از بخش کشاورزی، حمل و نقل و شهرداری ها داده ایم که براین اساس 23 درصد بیشتر از تعهدات خود به بخش تولید پرداخت کردیم.
به گزارش بانک و صنعت،مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها درخصوص مبلغ قبوض نیز اضافه کرد: در قبوض برق و آب هیچ مشکل غیرعادی نداشتیم اما درخصوص گاز چون آغاز اجرای این قانون با اوج مصرف گاز و سرمای بیش از حد هوا مواجه بود با مشکلاتی مواجه شدیم که سعی شد دریافت مبالغ گاز در مواردی قسط بندی شود و در مواردی نیز مردم را طلبکار کردیم.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران