پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3447 تاریخ : 1390/10/08-00:00:00
,11,
تکمیل پروژه مترو تا احیای بافت فرسوده از طرح های مهم  شهرداری نصف جهان در سال ۹۱

تکمیل پروژه مترو تا احیای بافت فرسوده از طرح های مهم شهرداری نصف جهان در سال ۹۱

وی گفت: تکمیل پروژه های ناتمام ایستگاههای مترو، تداوم اجرای پروژه میدان امام علی(ع)، پروژه مرکز همایش های بین المللی،پیاده روسازی ،تحقق شهرداری الکترونیک و احیای بافت فرسوده از مهم ترین پروژه های سال

شهردار اصفهان از برگزاری جلسات بررسی نهایی بودجه سال ۹۱ شهرداری با رویکر محله محوری و محرومیت زدایی خبرداد .


شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به آلودگیهای این کلانشهر و بروز پدیده وارونگی طی دوهفته گذشته تاکید کرد: لازم است آلودگی هوای این شهر به صورت زیربنایی رفع شود این در حالی است که یکی از منابع مهم آلاینده ها صنایع می باشد لذا افزایش شعاع محدوده ممنوعیت استقرار صنایع از۵۰ کیلومتری مرکز شهر اصفهان به ۱۰۰ کیلومتر ضروری است.
وی توسعه صنایع به خصوص افزایش محدوده شهرک صنعتی محود آباد را مغایر با مباحث فنی و اصلی زیست محیطی دانست و اظهارداشت: به طورحتم گسترش ۲۷۰ هکتار محدوده شهرک صنعتی محمود آباد آلودگی بیشتری برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.
دکترسقاییان نژاد به استفاده از سوخت های فسیلی توسط صنایع اصفهان و تشدید آلودگی هوا اشاره و اعلام کرد:بر طبق آمارهای به دست آمده نیروگاه های شهید منتظری و اسلام آباد از ابتدای سال جاری تا ۱۸ آذر ماه امسال بیش از یک میلیارد لیتر مازوت مصرف کرده اند که منجر به افزایش صدها تن آلاینده در محیط زیست شهر شده است.
وی تعطیلی کورهای آجر پزی و افزایش استفاده از اتوبوس های گاز سوز با تامین سوخت جایگاه های سی.ان. جی ، ارتقا کیفیت گازوئیل اتوبوس های دیزلی و رعایت استانداردهای یورو۵ در وسایل حمل ونقل عمومی را از دیگر موضوعات اصلی رفع آلودگی هوای اصفهان برشمرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند ۲۴ متر مربع است که مقررشده بر طبق برنامه" اصفهان ۹۵" هر سال یک متر مربع بر این میزان افزایش یابد.
وی فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ شهروندی در راستای کاهش استفاده از خودروهای شخصی بسیار مهم خواند و اظهار کرد: شهروندان باید برای دستیابی به محیط شهری سالم و پاک کوشا باشند و همکاری های لازم را در این خصوص داشته باشند.
آغاز عملیات اجرایی تونل بزرگراه شهید همت
شهردار اصفهان در ادامه از برگزاری جلسات بررسی نهایی بودجه سال ۹۱ شهرداری با رویکر محله محوری و محرومیت زادایی خبرداد و گفت: تکمیل پروژه های ناتمام ایستگاههای مترو، تداوم اجرای پروژه میدان امام علی(ع)، پروژه مرکز همایش های بین المللی،پیاده روسازی ،تحقق شهرداری الکترونیک و احیای بافت فرسوده از مهم ترین پروژه های سال آینده است.
وی در ادامه این برنامه زنده رادیویی به آغاز عملیات اجرایی تونل بزرگراه شهید همت اشاره و تصریح کرد: این تونل از سمت زیرین باند فرودگاه قدیم گذر خواهد کرد و مسیر باند پرواز از روی این تونل می گذرد تا باند پرواز با مشکلی روبه رو نشود.
وی با بیان این که این تونل قرار است در یک فاصله زمانی شش ماهه به اتمام برسد یادآور شد: ۳۴۰ متر از این بزرگراه به صورت تونل (زیرباند فرودگاه) نظر گرفته شده و مابقی این شریان به شکل روباز احداث و به بزرگره شهید کشوری متصل می شود.
دکتر سقاییان نژاد به مشخصات ادامه بزرگراه شهید همت تا شهید کشوری اشاره و اضافه کرد: پروژه شهید همت در چهار بخش تقاطع غیر همسطح شهید لاوی   شهید همت، تونل زیرباند فرودگاه، بزرگراه حدفاصل بعد از تونل تا شهید کشوری و تقاطع غیر همسطح شهید همت- کشوری در نظر گرفته شده است.�

تردد روزانه ۴۰ هزار نفر در خیابان آمادگاه
وی در این برنامه در پاسخ به شهروندی در خصوص کمبود فضای پارک در خیابان آمادگاه و تجمع مطب های پزشکی در این خیابان گفت:متاسفانه به دلیل مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییر کاربری هر مجتمعی و پلاکی به مطب از ده سال گذشته تاکنون وضعیت خیابان آمادگاه بدون هیچ برنامه ریزی بسیار تغییر کرده این در حالی است که روزانه ۴۰ هزار نفر در این محور از سراسر کشور و شهرهای اطراف اصفهان تردد می کنند.
وی با بیان این که بر اساس اصول شهرسازی احداث مطب پزشکی در خیابان آمادگاه محدودیت ایجاد شده است اذعان داشت: هماهنگی های لازم در این خصوص انجام پذیرفته و ضوابطی برای تعبیه پارکینگ درمحدوده مطب های پزشکی خیابان آمادگاه در نظر گرفته شده است.
شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک سلامت در محدوده بزرگراه شهید آقابابایی به منظور کاهش مشکلات ترافیکی و تمرکز زدایی مطب‏ها و مراکز درمانی و بهداشتی درمرکز این شهر با مساحت ۳۴ هزار متر مربع بیان کرد: در این شهرک سلامت مطب‏های تخصصی، آزمایشگاه، رادیولوژی و کلیه خدمات درمانی مورد نیاز پیش بینی شده و امید است تا اواسط سال آینده به بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث شهرک سلامت دیگر در شهر اصفهان بعد از بهره برداری از اولین شهرک سلامت آغاز می شود.
وی درباره عزیمت داوطلبانه پزشکان هسته مرکزی شهر به شهرک‏ سلامت اظهار امیدواری کرد: با ایجاد جاذبه‏ها و استقبال شهروندان از این طرح، مطب پزشکان هسته مرکزی شهر به خصوص خیابان‏ آمادگاه به شهرک سلامت انتقال خواهند یافت و حجم ترافیکی این محور کاسته خواهد شد.
استفاده از انرژی پاک در شهر
دکترسقاییان نژاد دررابطه با سوال شهروندی مبنی بر استفاده از انرژی پاک در شهر اصفهان گفت:براساس چهارچوب تفاهم نامه های خواهرخواندگی اصفهان وفرایبورگ قراردادی فی مابین مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی فرایبورگ و دانشگاه های صنعتی و اصفهان منعقد شد تا این کلان شهر از مواهب انرژی پاک و غیر فسیلی برخودار شود.
وی از ساخت نیروگاه خورشیدی اصفهان با ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو و ات برق خبر داد و افزود: بر مبنای اجرای برنامه اصفهان ۹۵، نیروگاه خورشیدی اصفهان احداث می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران