پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465801 تاریخ : 1398/03/14-11:52:40
,17,2,
342 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شد

بانک مرکزی اعلام کرد

342 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شد

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی فروردین ماه سال 1398 به بخش‌های اقتصادی، مبلغ 342 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، 32.9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی فروردین ماه سال 1398 به بخش‌های اقتصادی، مبلغ 342.0 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ 84.7 هزار میلیارد ریال (معادل 32.9 درصد) افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی فروردین ماه سال جاری، مبلغ 227.2 هزار میلیارد ریال معادل 66.4 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 51.4 هزار میلیارد ریال معادل 29.3 درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در فروردین ماه سال جاری، معادل 87.4 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 38.5 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 227.2 هزار میلیارد ریال) است.

ملاحظه می‌شود از 105.9 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 82.6 درصد آن (مبلغ 87.4 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

جدول 1 بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی فروردین ماه سال 1398 است.

در جدول شماره 2 مشاهده می‌شود تعداد 7177 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 14.8 میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. در ضمن در بخش خدمات تعداد 110815 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 1.4 میلیارد ریال پرداخت شده است.

گفتنی است همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تأمین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران