پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3417 تاریخ : 1390/10/06-00:00:00
,5,
تحریم نفت ایران ممکن نیست

پیامهای محرمانه ژاپن و کره جنوبی به واشنگتن

تحریم نفت ایران ممکن نیست

یک روزنامه سوییسی از پیام های محرمانه ژاپن و کره جنوبی به واشنگتن برای کسب مجوز ادامه خرید نفت از ایران خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، روزنامه 'نویه زوریخر سایتونگ' در این زمینه نوشت: مقامات ژاپن و کره جنوبی در دیدار محرمانه با مقامات آمریکا خواهان آن بوده اند که مجوز ویژه ای به آنها برای خرید نفت از ایران داده شود.

این روزنامه سوییسی افزود: آتن نیز در این زمینه به بروکسل مراجعه کرده است؛ به همین خاطر نیز این موضوع که قضیه تحریم نفت ایران بطور سری مسکوت شده، تعجب برانگیز نیست.

این روزنامه ادامه داد: برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که هرچند مشاجره غرب با ایران از نظر لفظی اوج خواهد گرفت ولی هیچ تصمیم عملی جدی در پس آن نیست.

روزنامه 'نویه زوریخر سایتونگ' یادآور شد: چنانچه تحریم های جدی علیه تهران اعمال شود و در این راستا محدودیتی در عبور تانکرهای نفتی از طریق تنگه هرمز در خلیج فارس که وسعت چند کیلومتری دارد بوجود آید، این امر واکنش های شدیدی برای بازار نفت و همچنین اقتصاد جهانی خواهد داشت.

مرکز بین المللی تحقیقات نفتی در لندن برآورد کرده در صورت بستن کامل این تنگه، این امر بر 14 درصد از تولید نفت در جهان تاثیر می گذارد و این امر می تواند باعث شود تا قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی به 175 دلار در هر بشکه برسد.

این روزنامه افزود: امروز بیشترین مقدار نفت ایران یعنی 65 درصد آن به شرق می رود که سهم چین از آن 22 در صد است. این امر وابستگی چین به نفت ایران را بخوبی نشان می دهد. در شرق، همچنین ژاپن شش درصد، هند 9 درصد و کره جنوبی 10 در صد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کنند ولی موضوع قابل توجه آن است یونان در اروپا 30 درصد از نفت خود را از ایران تامین می کند.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران